Gå til innhold

urolig fot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle dere!

Jeg er i uke 33 og er så plaget med "urolig"fot. Noe råd?

Får det når jeg skl sette meg ned og slappe av eller akkurat når jeg legger meg.....det er så ...irriterende......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadd heilt noia i føttern hær natt tel i går... fikk råd om rød ulltråd rundt føttern... føl mæ ikke så smart... hadd ikke urolige føtter i natt, spent på kor det går nu...

Fikk også beskje om at man mangla magnesium... ska hør me lægen før æ evnt tar nå telskudd...

E ikke nå særli behagelig, va redd æ sku spenn sambo ut av sænga ;D

Håpa du bi kvitt plagan...

Skrevet

Har lest her inne at man skal binde en ulltråd rundt leggen...

Aner ikke om det hjelper

Lykke til!

Skrevet

Drikk melk! Det hjelper meg. Alltid bedre eller helt fin etter noen glass melk...kalsium og magnesium man trenger..

Skrevet

Heisann ;-)

Jeg er i uke 31 og har vært plaget me urolige føtter sia uke 10. Har hatt så lyst til å amputere bort beina enkelte ganger :-) forferdeli irriterende.

Men værtfall, Det som har hjulpet meg er å dusje beina i varmt vann og sitte på varmekablan på badet før å varme beina. Ellers har jeg ingen andre råd. Lykke til :-)

Skrevet

hei!

sliter med samme problem, men har funnet vidundermedisinen: dusj beina i kaldt vann når kriblingen kommer. nå gjør jeg det hver kveld før jeg legger meg og blir ikke mer plaget. heeerlig!

Skrevet

Takk for gode råd.

I kveld blir det kaldt vann på varmeflaska også skal jeg sjekke ut det med magnesium for det har mange foreslått som råd:-)

Skrevet

Jeg har det slik spes i ene leggen. Da hjelper det med hard massage og uttøying. Men foten blir jo litt verre da. Men som de skriver, har jeg også hørt at ulltrå skal hjelpe. Ellers mener de det er kalsiummangel og bør derfor ta tabletter med det. Er veldig irriterende ja. Lykke til!!

Skrevet

Jeg har hatt helt syke kramper i det ene benet, falt ut av senga pga det og greier! Men så dro jeg på apoteket og kjøpte kalsium, for jeg drikker ikke melk - og gravide skal ha i seg det som tilsvarer 1 L om dagen, og magnesium. Nå har jeg bare milde kramper i løpet av natten, som forsvinner når jeg strekker foten med tærne fremfover alt jeg kan!

Skrevet

var søvnløs i seks uker pga urolige ben.... ble kvitt det på dagen ette rå ha vært hos fysioterapeut. Hun stakk nåler i baken på meg.. triggerpunkter. Det var forferdelig vondt (mildt sagt!!!!!) Men, bena ble normale og jeg fikk sove igjen.

Ingen av kjerringrådene hjalp på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...