Gå til innhold

Dårlig mor fordi jeg ikke ammer)

Anbefalte innlegg

Jeg har en jente på snart et år, og har nttopp begynt å benytte meg av disse sidene. Jeg har nesten ikke ammet. Jeg gav kanskje opp litt for tidlig, men jeg fikk det rett og slett ikke til. Jeg ammet i fire uker før det ikke gikk lenger. Jenta skrek og jeg måtte amme hver time hele døgnet. Jeg kunne ikke gå ut og ble sittende på sofaen hele dagen.

Jeg prøvde nesespray og kremer og pumping og alt jrg kunnr for å få opp produksjonen, men det gikk ikke. Jeg gikk derfor raskt over til mme.

Problemet var at jeg ikke kunne si noe på HS fordi de menteat jeg ikke gjorde det godt nok. Men både jeg og mannen min kosteoss med flasken. Mannen min følte at han fikk ta mer del i alt. Er gravid igjen nå, men lurer på om jeg er en dårlig mor hvis jeg vil gjøre det samme en gang tll. Tror jeg har blitt litt sterkere og er klar til å bestemme selv. Men er ikke jeg bar nok for mitt barn hvis jeg ikke ammer?

Det føles slik.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6573825-d%C3%A5rlig-mor-fordi-jeg-ikke-ammer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er synd du føler det slik, det er mer til mamming enn amming.

Det sagt, hvis du vil få det til neste gang er det kanskje lurt å snakke med ammehjelper i god tid før fødselen om det som hendte første gang og om du kunne ha gjort ting annerledes neste gang med bedre hjelp og info? Og da har du også en fin kontakt og en mindre terskel for å be om hjelp når du står midt oppi det!

Lykke til med å bli mamma igjen!

klart du ikke er noen dårlig mor, men amminga kan jo gå på skinner denne gangen, og gud hvor lettvint det er når det funker:) Jeg har to barn, første gang gikk aminga kjempelett, men denne gangen har det vært langt fra enkelt... har hatt mye styr, men heldigvis har jeg holdt ut og nå går det mye bedre.

så om du ikke fikk det til første gang kan det gå mye bedre denne gangen!! og selvsagt er du bra nok for barnet ditt!!

lykke til med graviditeten og va du måtte bestemme deg for:)

Det er helsestasjonene som er det største problemet her, tror jeg.

Mange av de som jobber på hs kan nadaniks om amming, og de som kan noe kan ikke alltid nok - men det viktigste er at folk ikke tør snakke om problemer, fordi man føler seg møtt av en mur av "du gjør ikke dette godt nok - du prøver ikke hardt nok" - men UTEN at det kommer konkrete forslag til HVA man kan gjøre annerledes.

Er sikker på at du er en super mamma! Og denne gangen har du litt mer bein i nesa. Det har vokst opp to - tre generasjoner i Norge nå som nesten utelukkende har fått flaske, vi bor i et land der det er trygt å gi barnet annet enn pupp.

Skyt meg gjerne, men hovedgrunnen til at jeg ammer er at det er forbanna lettvint. Jeg er lat og gidder ikke bruke mye tid på oppvask, jeg vil ikke stå opp midt på natta for å varme flasker og jeg er så svimete at jeg hadde sikkert glemt å kjøpe mme. Amming er superpraktisk og enkelt, men bare når det virker. Og jeg syns ikke det er noe å mase med om at folk SKAL amme. Det er mors kropp: mor bestemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...