nynne78 Skrevet 5. oktober 2006 #1 Del Skrevet 5. oktober 2006 For ni uker siden hadde jeg en ma og var til utskrapning. De sa som til alle at det skulle ta 4-6 uker å få tilbake mensen og at vi burde vente til mensen var tilbake med å prøve igjen. Har likevel ikke brukt prevensjon etterpå. Har ikke fått mensen enda, og begynner å lure. Har tatt tester i fem uker nå, og alle er negative. Har heller ingen andre gravid-symptomer. Var hos lege for å forhøre meg, men han visste ikke hva dette dreide seg om så jeg fikk bare en henvisning til gyn. Fikk time 29. november (!) Det er litt lenge siden synes jeg da... Hva skal jeg gjøre? Inbiller meg at alle leger vil si at "dette er helt normalt" Noe som begynner å tære på psyken. Jeg er ivrig etter å komme i gang igjen. Føler at jeg lever i vakum. All min oppmerksomhet dreier seg om underlivet mitt Mens jobb, venner og familie bare er kulisser... Noen tips?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6573680-ni-uker-siden-ma-ikke-mens-og-ikke-gravid/
Nette2 Skrevet 5. oktober 2006 #2 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hei! Uff nei, ingen tips, men hva med å prøve å trøste seg med at EL kommer før mensen uansett? Ikke lett det altså, prøver bare å tenke positivt. Skjønne at dette er veldig frustrerende, lykke til da du:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6573680-ni-uker-siden-ma-ikke-mens-og-ikke-gravid/#findComment-6575474
Heldigmor Skrevet 6. oktober 2006 #3 Del Skrevet 6. oktober 2006 I 2001 var jeg gjennom en MA med fåfølgende utskrapning. Hvis jeg ikke husker helt feil tok det omtrent akkurat ni uker før mensen kom tilbake. Det var vel kroppens reaksjon på det som hadde skjedd. Fordi det var mistanke om noe som heter blæremola hos meg, var jeg til et par innvendige ultralyder etter utskrapningen. Der kunne gynekologen se eggposene mine og at de var umodne - ergo var det en god stund til eggløsningen ville komme. Ikke noe farlig eller unormalt i det mente han. Til min store fortvilelse ble også syklusene mine lenger og mer uregelmessige når mensen endelig kom tilbake etter utskrapningen. Fra å tidligere ha ca 30 dagers sykluser, var jeg oppe i 40-45 dager. Det har nok ikke noe å si på fruktbarheten, men det er selvsagt ergelig å få måtte vente så lenge mellom hver gang man hadde sjansen til å bli gravid. Takket være en formue i eggløsningstester, klarte vi det likevel til slutt. Vi har fått to fine barn etter dette. Jeg unner ingen å måtte gå gjennom det jeg gjorde, og det du har vært gjennom nå, men jeg er sikker på at det går bra med deg til slutt også. Håper mensen dukker opp om ikke lenge, og at du slipper unna lange og uregelmessige sykluser sånn som jeg gjorde! Så lenge du ikke har noen smerter så tror jeg ikke det er noe farlig, men hvis du er veldig bekymret så synes jeg du skal få mase deg til time hos gyn litt tidligere enn det du har fått. Masse lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6573680-ni-uker-siden-ma-ikke-mens-og-ikke-gravid/#findComment-6576808
nynne78 Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 6. oktober 2006 Takk for svar på innlegget mitt. Jeg har lest debattene her på BAM en god stund, men ikke helt turt å bli med selv. Det er et kjempefint sted å rådføre seg. Her er det andre som har en like stor interesse for de små finesser rundt prøving, feiling og graviditet. Jeg håper virkelig ikke jeg får enda lenger sykluser!! Har allerede ganske lang (ca 30 dager) + at den er veldig uregelmessig. Men jeg hadde en abort for ca 2 1/2 år siden og etter den forandret mensen seg totalt. Så kanskje det skjer nå også. Tror jeg skal stikke innom en privatlege som har legevakt på tirsdag om det ikke endrer seg. Takk takk og god helg til alle Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6573680-ni-uker-siden-ma-ikke-mens-og-ikke-gravid/#findComment-6585203
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå