Gå til innhold

Sinnsykt hard mage...

Anbefalte innlegg

Noen som har noen lure råd eller erfaringer? Har hatt sinnsyk hard mage de siste par ukene, blør (sprekker opp i endetarmen) hver morgen på do, det er så vanvittig vondt!. Drikker vann, spiser fiber, men er ikke særlig mye i aktivitet i det siste må jeg innrømme. Er 7 uker, og superslapp og trøtt...

Kan dette være skadelig hvis det går over for lang tid? Legen ga meg ingne respons på det, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6572044-sinnsykt-hard-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du:) Forstoppelse og hard mage er ikke farlig. Jeg har pratet med lege på sykehuset ang det i kveld og det skader ikke graviditeten,men skjønner jo at det ikke er noe godt for deg da. Ville tatt kontakt med lege jeg så du kanskje får noen råd om en krem eller noe som du kan smøre deg med:)

Vet ikke om jeg har særlig godt svar, men har ihvertfall opplevd det samme...

Det kan jo være litt forskjellige ting som hjelper på magen for forskjellige folk. Jeg kan generelt være treg i magen, men løser det alltid med å drikke endel kaffe. Men nå i 11. uke er ikke kaffe særlig fristende, og magen blir desto verre. Men spiser endel svisker og rosiner og drikker biola for å bøte på. Syns det hjelper litt, ihvertfall... men helt bra blir det ikke.

Hvis det er en trøst så var magen veldig treg i forrige svangerskap, jeg blødde endel og det var til tider skikkelig plagsomt. Men jeg fikk ikke noe trøbbel med det seinere, ei stund etter fødselen forsvant plagene, heldigvis. Men det er jo lenge for deg å la det gå helt til da...

Lykke til..!

hadde samme problemet. gikk på helsekosten og kjøpe noe som heter axa fiber kost... tror e det var.. en frokostblanding, blanda den sammen med kellogs k.. og noen fiber skiver, gørr tørre men det hjalp.

Du får å noe ekle greier på apoteket, husker ikke å det heter men det er bare å spørre..

Lykke til....

Klem

Annonse

Det er faktisk ikke alle som takler fiber like bra, mulig du er en av dem? Da må du drikke masse, masse vann !! Får du ikke i deg nok vann vil du bli hard i magen. Å du må bevege deg en del.

Mulig det kan lønne seg og trappe litt ned på fiberen en liten periode også. Du kan prøve sviske kompott (er faktisk godt også). Fåes kjøpt på meny.

Kjøp noe som heter Lactulose på apoteket. Det er flytende og du tar 15 ml. morgen og kveld. Det er lett avførende og det smører tarmen slik at det harde kommer lettere ut!

Dette funket kjempebra på meg! Tok det om kvelden og morgenen etter gikk alt "rett i dass" bokstavlig talt!! :))

Det er ikke sikkert det funker med en gang, men det gjorde altså på meg.

men husk å bland med juice eller saft eller noe, det er ikke godt ellers!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...