Gå til innhold

Et litt intimt spørsmål....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen av dere andre som har ligende plager eller vet hvor jeg kan få svar.... legen min er på jak og kommer ikke tilbake før etter neste uke, liten kapasitet ved legekontoret.....

Saken er:

Jeg har hatt en urinveisinfeksjon, fikk behandling - ble bra. Fikk etter medisinen soppinfeksjon. Kjøpte Canesten kombinasjonspakning. Brukte kun salve en dag, da jeg ble helt bra av vagitorien. Har etter dette gått og klødd litt nedentil og følt meg sår. I går kveld klarte jeg ikke mer, så jeg fikk fjernet litt hår (anbefales ikke med DEN magen - ble ikke særlig vellykket) men iallefall: Rett over kjønnsleppene så jeg ut som et kjøttstykke!!!! Skikkelige røde sår, hoven og greier. Er skikkelig ubehagelig og vondt: Det svir jo som bare det til tide. Det var flere sår, men det er ikke i selve skjeden eller på kjønnsleppene. Er det noen som har vært borti lignende?

Velger kanskje å tro at det er noe hormonelt som har utløst det, eller at det er soppen som ikke har blitt bra, i og med at det er hår der, har truse og klær på - så kanskje dette har blitt litt for tett??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... Det kan være herpes sår du har fått, eller vorter eller ja... Få deg en hastetime hos legen din i morgen.

Skrevet

Det er ikke herpes, det har jeg testet for en liten tid tilbake, da jeg tok underlivsprøvene sent i svangerskapet. Har hatt vorter før (ble smittet av tidligere kjæreste) men har hatt bare ett utbrudd, men det kan vel blomstre når en er gravid....

Skrevet

Vet ikke om det var det samme jeg hadde, men jeg fikk i sommer rødt og hissig utslett i lysken som klødde og svei om hverandre (flere røde prikker, litt utstående). Jeg behandlet det på egenhånd med cannesten morgen og kveld og la et tøystykke i lysken for å forsøke å holde det tørt. Det gikk heldigvis over.

Har i dette svangerskapet vært plaget av mye sopp etter at jeg gikk på pencilin i vår. Har da opplevd at det ikke har klødd så mye i skjeden, men mer på kjønnslippene og helt i starten av kjønnslippene. Det har hjulpet med en kur med cannesten (vagitorien) og/eller melkesyretabletter (?). Er uansett noe herk!!

Skrevet

Herpes testes ved å ta prøve rett fra såret eller ved en blodprøve. Dette er ikke noe man tar "rutinemessig" ved gynekologisk undersøkelse. Ville bare si det...... Høres litt ut som herpes, men det kan være noe annet. Det er ingen dum ide å ta en prøve av såret.

Skrevet

Føler at det er det samme som det siste innlegget her. Klør og svier, men det er IKKE i skjeden. Kanskje ikke dumt å prøve å holde det tørt.. skal ta en ny runde med Canesten krem, morgen og kveld, så får jeg se hvordan det går. ....

Skrevet

Jeg har også nettopp blitt behandlet for uvi, og fikk kløe og "småsår" mot slutten og rett etter behandlingen... Jeg brukte bare canesten, og nå er det over... Herpessår varer vel uansett lenger? Var borte etter et par-tre dager dette.

Skrevet

Det høres litt ut som sopp...det er ikke så bra å barbere seg helt hårfri da, tror det beskytter litt med hår. Bruk canesten, og luftige bomullstruser/klær nedentil. Om natta ingenting klær. Kjedelig problem dette, mn lykke til m behandlinga:)

Skrevet

Dette er nok sopp ja, og barbering irriterer en allerede irritert hud....det bør unngås! Bruk store bommulstruser, ikke tette bukser og unngå såpe helt nedentil i noen dager. Det kan være bra med bare vann for å hindre all pH-endring. Naturell yoghurt har god effekt på sopp, nå mende jeg faktisk å smøre det på kjønnsleppene dersom ikke Canesten er tilstrekkelig. Fikk selv tipset fra legen en gang og det var effektivt i mitt tilfelle. Du bør også drikke biola eller cultura, det er bra mot sopp! Lykke til, det går nok over

Skrevet

brukte du ren saks/høvel da du stelte deg? kan jo kanskje ha vært bakterier på saksa som du stelte deg med.

Skrevet

Hei.

Takk for mange fine svar. Tror faktisk det er sopp. Har behandlet med Canesten i går og i dag og det har allerede gidd seg en god del, må vel bare fortsette noen dager. Holder det tørt og ligger bar på natta. Brukte hårfjerningskrem (sånn som du kjøper med svamp som tilbehør), grunnen til at jeg barberte var for å se om det var sårt, hadde ikke barbert tidligere i svangerskapet nå. Soppen kom nok etter en uvi-behandling. Skal fortsette noen dager med Canesten å se om det blir bedre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...