Gå til innhold

Hva tenker dere om FØDSELEN? :)

Anbefalte innlegg

Kom akkurat på tanken...

Hva tenker dere om det som venter? Gruer? Gleder?

Det er jo ofte veldig fokus på alle kvinner som ikke tør føde, som velger keisersnitt m.m....

Kanskje vi kan få frem noen positivt erfaringer som gjøre ventetida lettere? :)

Jeg har født to gutter, raskt og ukomplisert.

Ingen bedøvelse og ingen problemer.

Så dere ser; det går an! :)

Blir nesten frustret når det er så mange som har hatt så dårlige opplevelser... Lurer på hvorfor?

Hmmm...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6571760-hva-tenker-dere-om-f%C3%B8dselen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fødsel, hva er det da....? He, he!

Fortrenger liksom selve fødselen for det er jo på en måte bare det man må gjennom, men regner med at jeg kommer til å gru-glede meg når den tid nærmer seg!

Hehe...

Sånn tenkte jeg også med førstemann... Ei god venninne gav meg rådet, "for du kan ikke gjøre noen med det likevel". Ungen kommer nå den, enten man vil eller ikke :)))

Ellers hadde ei anna venninne den gangen denne beskrivelsen: "d er som å drite ei bokhylle" *ler*

(tror min bare kvalifiserte til et nattbord da men ;) )

Annonse

Det er det jeg gleder meg alle mest til!!! Høres kanskje litt sykt ut, men jeg gleder meg til å vinne over smertene!! Har født to friske jenter, og det var absolutt høydepunktet i livet mitt, absolutt det beste jeg har vært med på hittil i livet :)

Fødsel hva er det???

Det er helt fantastisk!!!!!!!!!! og j..... vond da!!! Har fødd ganske fort før, jordmor sa dette ikke var noen fordel... da fikk ikke kroppen venne seg til smertene..... vel, kunne ikke akkurat se for meg å ha så vondt i så mange timer ekstra... godt vi ikke vet på forhån da!!!

Første gangen min var helt perfekt (i mine øyne da vel å merke:) )

ikke smertestillende,bare meg å min egen "rus" holdt jeg på å si her:)

Nr 2 var helt fryktelig,ks..følte jeg ikke hadde kontroll i det heletatt med tanke på at jeg var bedøvd fra skuldrene å ned.Men det måtte gjøres for å berge livet hans.

Håper på hjemme fødsel neste gang:)

Jeg er vettaskremt!!!!!!!!!!

Er vel egentlig litt kontrollfrik og dette er noe jeg absolutt ikke har kontroll over!!!

De sier jo at alt er glemt av smerter og ubehag så fort du får nurket i armene!!

Håper jo og tror at det er sånn!!

Jeg får ta det som det kommer!!!! Blir vel en opplevelse for livet det også!!

Annonse

Tenker i grunn ikke så mye på akkurat det fordi jeg ikke helt liker å foregripe begivenheten. Kanskje litt pessimistisk men jeg kan jo ikke være sikker på å faktisk bli gravid engang. Altså jeg tror jo egentlig at jeg skal bli det igjen da, men enn hvis ikke...

Men faktisk gikk den forrige fødselen så fint at jeg allerede da, bare timer etterpå sa til mannen min at dette skal jeg gjøre igjen. Det var definitivt verdt smertene og alt slitet. Alt i alt en fantastisk opplevelse. Da var det verre med han stakkaren (mannen altså) som satt på sidelinja-he he!

hm.. jeg har alltid vært liivredd..

men nå tenker jeg som så at "det er no man bare må igjennom"

jeg er elendig med smerte, men på en måte gleder jeg meg til å ha "vunnet over" smertene som en over her sa..

og jeg ønsker meg barn så veldig at jeg tror det er verdt det.

Som jeg har sagt til venner og kjente... Det er et helvete mens fødselen pågår!! Det legger jeg ikke skjul på! Man skulle ønske at man bare døde... MEN, så kommer den mest fantastiske premien!!!!!!! :-D Nei, gled dere, jenter! Jeg er også livredd for smerter... Fødselen min tok over 1 døgn! Lå 1 døgn med "tullerier" og jeg fødte uten smertestillende... Kun lystgass! Nå, litt over 1 år etter skulle jeg gjort hva som helst for å få lov til å bli gravid og få gå gjennom en fødsel igjen! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...