Gå til innhold

Når gikk dere over fra mme til vanlig melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 10.5 mnd bare, men spiser melkeprodukter som ost og yoghurt. Han er veldig svær, så han trenger heller ikke det extra fettet det er i mme-melken.

Kan jeg gå over til vanlig lett-melk snart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mme2 er jo mindre fett i? Snakk med hs hvis du vil begynne før, greit å få ok fra "sjefen" ;)

Skrevet

Men hva synes du da Expat? Det virker jo som om du har peiling på ting.... Han får jo nan2 men det er jo myyyye mer fett enn i extra lett melk, som vi drikker selv.

Skrevet

vi begynte å avvenne gutten vår fra mme til lettmelk når han var ca 11mnd:)

Skrevet

Jeg ammet, men begynte å gi vanlig melk rett etter ettårsdagen. Før det fikk han bare vann til maten.

Skrevet

Gradvis fra 12-14 mnd.

I starten fikk hun 50/50 mme og melk, og på slutten var det greit med bare melk. Innførte forsiktig ost og yogurt etc.

Skrevet

Grunnen til at jeg sier "sjekk med sjefen" er at 1år er de vanlige rettningslinjene, jeg er ikke utdannet helsearbeider (bare forlest mamma selv) og jeg har respekt for de rettningslinjene og at bare "sjefen" (hs, lege) kan si at du får lov til noe annet. Samme med grøt før 4mnd.

Skrevet

Lillemann fikk vanlig melk fra 12 mnd. Begynte med 1/4 glass for å se om han tålte det. Det gikk helt fint så etter et par dager fikk han så mye han ville ha til måltidene. Tidligere har han fått utblandet juice og "nypete" som drikke. Ammet i tillegg, men ikke som selvstendige måltider.

Du kan eventuelt høre med helsesøster, den 12 mnd. grensa er vel ikke absolutt.

Skrevet

ved 1 år.. hun får fremdeles en lita flaske med mme om kvelden, ellers så får hun lettmelk til frokost.

Skrevet

Jeg begynte å gi begge deler fra ca 10 mnd og kun kumelk fra rundt 11 mnd. Gikk veldig greit, merket ingenting.

Smukkeline

Skrevet

Begynte med å erstatte en av flaskene m mme til h-melk da hun var 11 mnd

Nå er hun 13 mnd og drikker kun h-melk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...