Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Blir man sjekket for modning av jordmor eller lege etterhvert som termin nærmer seg? Jeg er i uke 36 og har hatt noen tegn på nært forestående fødsel! Spør man om det, eller er det bare rutine, eller hva? Skal til jm i morra.... VIL bli sjekka, er så nysgjerrig.-)
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg var på kontroll i går er i uke 34 og da nevnte jeg det at jeg vil bli kjekket nestegang som da er i uke 37, da sa jordmor at om du spør meg om det så gjør jeg det. Så det er sikkert bare å spørre ;o)
Mrs Bøll Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 Dette er mitt 2. svangerskap, jeg er aldri blitt sjekket for modning. Første mann kom en uke før termin. Har termin i morgen, var hos legen i begynnelsen av uka. Hun sa da at hun kunne sjekke om det var noe modning, men det trengte uansett ikke å ha noe å si for når fødselen starter. En bekjent av meg fikk sjekket livmormunnen i midten av desember, fikk da beskjed om at hun kom til å føde når som helst da den var helt avflatet. Hun fødte ikke før 3 uker senere.
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg har aldri blitt sjekket jeg ihvertfall- må kanskje spørre om det? Tenkte jeg skulle ringe en jordmor imårra og be om time til akkurat det.... Tror ikke du skal be om å bli sjekket så tidlig pga nysgjerrighet- har jo visse varemomenter å ruske oppi der (bakterier ol)- var beskjeden jeg fikk fra en jordmor ihvertfall
lykkeligmed3 Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 Det er mest vanlig at legen/jordmor sjekker modning i uke 37. Legen min fortalte at de sjelden gjorde det før uke 37 for å unngå for "tidlig" fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå