Gå til innhold

Noen flere med migrene her?


Milk2010

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske plaget av migrene, anfall ca tre ganger i mnd og spesielt i forbindelse med mensen, da kan jeg godt ha det hver dag, men det slipper jeg jo heldigvis nå når jeg er gravid!

Men migrene får jeg likevel, noen som har tips? Bruker vanligvis relpax i kombinasjon med paracet og så gå å legge meg hvis jeg kjenner at jeg får anfall, men nå er det jo kun paracet jeg kan ta, og det fungerer heller dårlig...

Hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen sier: "lær å leve med smertene"....... De kan umulig ha hatt migrene-anfall/smerter som virkelig har hemmet dem. Både jeg og min søster er plaget med migrene. Aura, lyssky, kvalme/oppkast, en forferdelig smerte.

 

Min søster har gjennomgått to svangerskap og har brukt kombinasjonen ibux/dispril(i svangersk altså) - ro og hvile - mest mulig stabilt liv. Hun brukte imigran nesespray før graviditene... (Ja - og to skjønne friske barn:)

 

Jeg har migrene alt fra 1 gang i måneden til 2-3 ganger i uka. Brukte imigran sprøyter (noe som hjalp helt fortreffelig!!) før jeg ble gravid. Bruker nå ibux/dispril..... MEN kun når jeg absolutt kjenner jeg MÅ!! (For å understreke det, så er paracet fullstendig uten virkning på meg ved uansett hodepine....)

 

Mye av det som står på pakningsvedlegget er for å beskytte produsentene i så tilfelle at saker skjer etter inntak. Jeg har kjempedårlig samvittighet hver gang jeg tar tabletter...... Men jeg hadde ikke fått hverdagen til å gått irundt uten...... OG jeg ønsker jo barn over alt på jord.......

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med migrene og har gjort det i mange år. Er et skikkelig h.. Hadde et kraftig anfall nå lørdag som var, og lå da 12 timer. For en mnd siden lå jeg 20. Så jeg vet akkurat hvordan du har det, og hvor vondt det er å kjenne på hele prosessen istedet for å ta tabletter.

Det jeg råder deg til er å begynne med akupunktur, jeg gikk en gang i uken til å begynne med og nå går jeg annen hver. Betaler 250 kr for en time. (Tar kopping også for jeg er stiv i nakke og ned i ryggen) De 250 kr er det verdt! Og jeg har knapt anfall etter at jeg startet med det! Grunn til at jeg har hatt det hyppig nå er fordi jeg får ikke i meg nok mat pga kvalme i svangerskapet og pga hormonene. Men som sagt er anfallene redusert betraktelig gravid eller ikke gravid! Annbefales på det sterkeste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...