Gå til innhold

HEI til alle dere som har lagt på dere "fine2 kilo så lang..

Anbefalte innlegg

HEI

Nå føler jeg for å skrive litt om vekt.Jeg har så langt lagt på meg ca 10 kilo. Er i uke 25. Synes det er så utrolig mange innlegge rundt om kring der folk skriver at de har lagt på seg alt fra 300 gram til noen kilo..... Kom igjen jenter er det flere her som har lagt på seg litt mer???

Og bare sånn at det er sagt så koser meg med litt av hvert og spise både sunt og usunt. Synes ikke det er bare kult med alle disse kiloene men er det ikke greit da???

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har også lagt på meg 10 kilo. Og koser meg med den store runde magen. Er også i uke 25. Føler meg ikke tjukk heller. Akkurat passe. Jeg har også reagert litt på alle innleggene hvor det virker som om det er om å gjøre å legge på seg minst mulig i svangerskapet. Tenker bare for meg selv at dette må være jenter som kanskje har hatt noen kilo å gå på før de ble gravide...

Jeg føler meg ihvertfall akkurat passe stor, og er veeeeldig fornøyd med det :-)

hei hopp, så deilig å høre......

Er selv i min 27.uke, gått opp ca 10 kg.. :)

Eneste som plager med er den store puppestr jeghar fått.. Er oppe i E og EE.. hm.........

Men elles koser jeg meg veldig med den deilige magen. Er i utgangspunktet ganske liten, dvs 54 kg og 169cm..

Tror at de som har lagt lite på seg er kanskje en litt større str?

Ikke vet jeg, men jeg begynte å bli litt bekymret for at det var ingen som hadde lagt på seg her inne..... :)

Så det er bra det er flere som har deilig og stor mage :)

Heisann :))) har lagt påmeg en plass mellom 5 og 7 kg og er i uke 28. Spiser og koser meg både med sunt og usunt. Akkurat nå så dr..... jeg litt i hva jeg putter i munnen, har jeg lyst på sjokolade ja så spiser jeg det og er det eple jeg vil ha ja så tar jeg det. Herregud, svangerskapet er vel ikke akkurat tia for å bekymre seg over om man har gått opp "2kg"...???? Alt med måte tenker jeg. Det er viktig å kose seg. Forrige svangerskap gikk jeg opp 15 kg, sikker mer denne gang men det forsvinner etterhvert. Syntes det er kjempe koselig med den nydelige store magen min og endelig litt størrelse på puppene hehe:)))))

Hei! Jeg er i uke 25 og har lagt på meg 13 kg.. Jeg opplever at vekta øker litt i rykk og napp.. Har stått stille ei stund nå. Det som er herlig er å kjenne hvor mye liv det er i magen nå! Fantastisk, og et tegn på at lille Selma har det godt inni der:-) Det er vel det viktigste for oss alle?

jeg er i uke 24 og har lagt på meg 4kg, og synns det er for lite... skulle gjerne ha lagt på meg mer. jeg er ganske spinkel fra før og merker at den lille kulen min tar på i både rygg og bein..

Annonse

Hei

Jeg har lenge tenkt på dette selv - hvorfor er en så opptatt av hvor mange kilo en har lagt på seg osv. Om en får noen kilo for mye så er no det prisen en må betale for å gå gravid :) Jeg har selv lagt på meg 9.kilo og er fornøyd med hvordan det ligger ann så langt. er 27 uker på vei.

Kos dere jenter :)

HEI igjen... så bra og få litt respons!!!!

Hadde vært deilig med et frirom der vekt ikke er tema så lenge det ikke er helsefarlig den ene eller andre veien....

Så til alle med lite, litt mer og enda litt mer... på kroppen lykke til videre i garviditeten.

hallo..du/dere er ikke alene..er i uke 26 å lagtp åmeg 12-13 kilo..

Gjør meg ingenting, er jo gravid så det hører jo til.hadde blitt litt bekymret hadde jeg ikke lagt på meg:)

Ha en fin helg

Hei :)

Jeg er en av de som har lagt på meg "bare" 2 kg..

Jeg var ganske stor fra før, derfor passer jeg litt på hva jeg spiser...

Det er jo faktisk viktig for barnet hva du spiser når du er gravid..

Og så vil jeg ikke være kjeeempe svær når nurke kommer, vil jo gjerne komme meg ut å gå turer osv uten at det skal være et slit :)

Ja, dere er heldige dere som kansje var passelige eller gjerne litt mindre enn gjennomsnittet når dere ble gravid.. Men jeg har fått beskjed om å passe på hva jeg spiser for å ikkje få svangerskapsdiabetes osv.. Var 90 kg fra før, og nå er jeg 92,4...

Er ikke bare enkelt, og selfølgeli så spiser jeg sjokolade av og til, men begrenser det ned til en eller to dager i uken..

Poenget er vel at vi er forskjellige alle sammen! Men at det kanskje er litt rart å sammenligne vekt i svangerskapet, nettopp fordi vi er så forskjellige.. Virker som om enkelte er redd får å si at de har lagt på seg mer enn to tre kg... Jeg har gått opp fra 59 til 72, og det er jo mye men jeg skal jo ha et barn:-) Det viktigste er at man ikke utsetter seg selv eller babyen for helsefare!!! Enten det er for mye el for lite!!

Annonse

Det kan vel egentlig ingen... Da kan man få litt av en jobb etterpå...

Når jeg ikke er gravid mer så skal jeg spise fenalår!!!! Dethar jeg bra lyst på det! Og muggoster!!! Og rosevin!!! Og rødvin!

Hei

Jeg er også en av de som kanskje ikke har lagt på meg så mye. Er i uke 24 og har lagt på meg ca 2,5 -3 kg. Er ca 159 cm høy og veide ca 49,5 kg før jeg ble gravid - altså ikke sååå mye å ta av fra før. Jeg spiser stort sett det jeg vil jeg også, men prøver å passe vekten litt. Den store variasjonen i vekt her inne viser vel egentlig bare at det er veldig individuelt, og at mye kan være normalt. Det viktige er jo at knøttene der inne har det bra! Så er det jo litt viktig at vi rugemaskinene også har det bra, da. "Tenke glade tanker" står det i boken min..... Så vi må ikke bekymre oss for den vekten så mye!

Ha en fin dag alle sammen!!

Hei,

jeg har også lagt på meg 10 kilo, er 25+5 i dag. Jeg er bare lutt opptatt av vekten min, fordi jeg vet at jeg er veldig LAT og klarer ikke å presse meg til å svømme eller trene lit og ELSKER å spise GOODIES. MEN jeg er også veldig stolt av magen min. Den er rundt og fint og skal bli så stor som den er. Jeg er ikke sjalu på de som ikke har så stor mage! Det er SYKT å ikke nok mat når man er gravid. Hvis du spiser som fugl før du er gravid og vil ha sunt barn, da må du bare å spise dobbelt når du er gravid.

Er det helt riktig å dømme alle over en kam da?

Jeg har bare lagt på meg 1-2 kilo, men det er ikke fordi jeg tenker på vekta mi. Jeg spiser det jeg har lyst på alltid. Både av sunne ting og usunne ting. Jeg spiser godteri stortsett hver dag (bare små mengder, men vil jeg ha så spiser jeg) og drikker litt cola. Jeg spiser rett og slett det jeg har lyst på. Jeg er 170 høy og veier nå 66 kg (er i uke 28). Hadde ikke "noe til overs" fra før av, og har ikke det nå heller.

Det er helt normalt å ha lagt på seg både 10 og 15 kilo, men vi som har lagt på oss "bare 2 kg" er de akkurat like normale. Og ikke alle vi har "for mye til overs".

Dere som har lagt på dere lite: Kos dere med magen (som er stor og stram og fin alikavell om vekta ikke har gått sy mye opp). Det er da greit å slippe så mye ekstra vekt etter fødselen??? :-)

Dere som har lagt på dere 10-15 kio: Kos dere med magene deres. Det er da tross alt helsa og babyen som er viktig, ikke antall kilo man går opp. :-)

Er i uke 27 og har lagt på meg 15 kg. Er ikke akkurat drømme-situasjon, men selv om jeg spiser normalt og sunt så bekymrer jeg meg ikke så mye. Var litt overvektig fra før av også, men likevel har jeg gått opp mye nå. Får bare håpe det blir lett å gå ned igjen i vekt etterpå!! Så jeg er i alle fall ikke den typen som hadde mye fra før av som kun har lagt på meg 2 kg dessverre... hadde det bare vært slik....

heihei:)

er 25+5 idag og har lagt på meg 7-8 kilo, spørs når jeg veier meg:P er veldig tynn fra før av så jeg føler meg ikke så stor.. i utgangspunktet er jeg 51 kg og 165 cm høy ca så jeg er jo ganske liten fra før av..så det er ganske rart å se at vekta nermer seg 60 :) men sånn er det bare:P

Hei

Jeg er også i uke 25, og har lagt på meg ca 8 kg.

Sist svangerskap la jeg på meg nesten 25 kg, det føltes ikke noe særlig å være så stor, men kg forsvant når lille jenta kom ut.

Jeg satser på masse lange trilleturer når babyen kommer :) så spiser jeg masse sunt og noe usunt nå mens jeg er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...