Gå til innhold

Har dere lagt på dere mye ?

66mod.

Anbefalte innlegg

Jeg er litt stolt av meg selv. Fra jeg var hos legen første gang, var da 3 mnd.på vei har jeg lagt på meg 3,8 kg. Mine barn har veid fra 4 - 4700 gr. Deilig å ikke ha så mye å slite med etter på syntes jeg. Har jobbet fælt på hytta i sommer, med snekkring og sjauearb., sikkert det som har gjort sitt.

Ellers gjør jeg ikke annet enn å vente på det lille nurket mitt om dagen.

Har termin om 3 dager iflg. bim, og en uke til ul.

Ønsker deg lykke til til mandagen, ventos. Kommer til å tenke på deg.

Fortsetter under...

Ja, det var ikke mange kiloene....:-)

Har lagt på meg 15 kg. jeg, men må jo sies at bekkenløsningsplager har satt en stopper for det meste av aktivitet da. Gleder meg til å gå tur igjen, så får kiloene renne av sakte men sikkert:-)

Takk for lykkeønskninger. Skal skrives inn idag, men får perm fram til søndag kveld. Gleder oss nå!! (gruer litt også)

Kanskje vi sees??

Er jo fullmåne i morgen, så kanskje noe skjer hos deg da??

Lykke til du også!!

Heisann.

jeg er nå i uke 23 og veide meg faktisk i morges.. fra uke 11 har jeg gått opp 2,0 kg,så d er jeg fornøyd med..gikk ikke opp noe i de 3 første månedene,men pga.at jeg er ganske stor fra før så gjorde det ikke noenting..

gikk opp 23 kg med den første så jeg håper at jeg holder meg laaangt unna det tallet.. matlysten min er ikke så stor som sist heller,takk og lov..

• 1 måned senere...

Annonse

Hmm, har aldri hørt at det er forskjell på vektoppgang etter som hva man venter. Tror jeg gikk opp omtrent det samme med mine 3 første (8-9kg) og det var ulike kjønn. Nå er jeg snart 27 uker og har vel gått opp nesten 6 kg allerede. Skal ha en jente så da kan jo teorien din stemme denne gangen...

Må si du har lagt på deg lite i de forrige svangerskapene, Baffy. 8 kg er jo ingenting... Jeg er litt stolt av å ikke ha lagt på meg mer nå enn 3 kg, men det kan jo fort forandre seg. Jeg har mindre lyst på noe godt denne gangen, spiser mindre også. Føler jeg må kaste opp hvis jeg spiser meg mett.Litt annerledes denne gangen. Jeg har vel litt lett for å sammenligne med før, siden jeg fikk jenter da, og gutt nå. Men det ER annerledes..

Var hos legen i går, er i dag 1 uke på overtid (pyton) vekten viser + 5 kg. Er først i det siste vekten har gått oppover og det meste er vann, bena er temmelig sprengt nå.

Vet det ikke er mye, men jeg hadde litt å ta av, babyen trives godt og ble forrige uke estimert til ca 3900 gr. Så hverken legen, jordmor eller jeg er bekymret.

Dette skjønner jeg ikke noe av! Det kan da umulig være noe mål å legge på seg lite i svangerskapet. Målet må jo være at barnet har det best mulig. Slanke seg kan man gjøre en annen gang!

Jeg har lagt på meg 15 kg i uke 37. Det er slett ikke mye. Barnet veier 4 kg, masse fostervann, morkake, sikkert 10 kg tilsammen. I tillegg har jeg en 5 kg ekstra på rompe og lår! (Ammetillegg). Jeg har vanligvis brukt et års tid på å komme ned i vekten jeg hadde før graviditeten, og det synes jeg er helt ok!

Annonse

Jeg har slitt med ekstra kg etter tre sv.skap, men klarte endelig å ta av 22 kg i fjor. Har faktisk enda noen kg jeg kunne tatt av, ca 10 kg, da når jeg trivselvekta. Men jeg slanker meg ikke nå, bare passer på at jeg ikke legger på meg så mye. Egentlig har jeg ikke passa på så mye heller, har spist det jeg har hatt lyst på, men det har vært mye som ikke har frista de siste mnd. Har fort blitt kvalm, og fort mett, det bare stopper seg. Har spist det jeg har villa, men i mindre mengder. Sånn har det ikke vært før, da har appetitten vært stor. For barnet har det ingenting å si om man ikke legger på seg så mye, såfremt man har litt å gå på. Barnet får jo nok næring, og har man litt ekstra på kroppen, er det mor sjølv som merker det. Jeg for min del sier ikke nei til å få mindre kg på kroppen. Min erfaring er at kiloene ikke renner av etter fødsel (men vet jo at mange andre erfarer det). Hos meg har det forsvunnet 6-7 kg etter fødsel, og der er det stopp! Håpet mitt er jo at jeg ikke vil ha så mange ekstra kg å plages med etter fødselen denne gangen. De kiloene som blir ekstra, for det blir noen, de skal jeg gå av meg /amme vekk. Så det at jeg ikke har lagt på meg så mye ennå, det er jeg glad for. Det kommer nok flere kg etter hvert.

Ta det med ro, jeg slanker meg ikke.. Hallooo... Jeg bare passer på at jeg spiser sundt, fornuftig og ikke for 2, da jeg hadde ca. 16kg ekstra da jeg ble gravid. I tillegg trener jeg 3 ganger i uken (gravidyoga og svømming). Har lest at i gjennomsnitt er det vanlig å legge på seg 12,3kg.... Samme det, bare man har det bra... slik at babyen har det bra!

Det er vel de færreste av oss som ønsker å slite med kiloene etterpå??

Babyen får den næringen den trenger fra mor, uansett om du legger på deg 8 eller 30 kilo! Men det er absolutt ingen grunn til å legge på seg mer enn det som strengt talt er nødvendig, hvis du da ikke synes det er morsomt å slanke deg etterpå??? Det synes ikke jeg!

Jeg er veldig enig med at det som er viktig er at mor spiser sunn og næringsrik mat. Derfor vil en person som skifter fra å spise junk (og nå snakker jeg ikke om å unne seg til ekstra i tillegg til den næringsrike maten) og skifter til å spise sunn mat kanskje legge på seg mindre, men alikevel vil babyen ha det bedre enn om personen fortsatte å spise junk.

Det ble for et par år siden gjennomført en studie i Nederland tror jeg. De så på kvinner som var gravide under en blokade under 2. verdenskrig, og som derfor ikke fikk i seg nok næringsstoffer under graviditeten. Disse barna er jo nå over 60 og det er en stor overhyppighet av hjerte/kar, diabetis og visse kreftformer blant disse "barna" (nå 60+) sammenlignet med normalbefolkningen. Det er derfor en myte at barna tar til seg nok næring uansett hva mor spiser.

Jeg er ikke helt enig der da jeg... Tror at de over 60 i dag, er offer for livsstilen vår. De er jo kommet i en alder hvor dette begynner å bli synlig.Og kanskje blir det enda verre i vår generasjon og den neste ? Mange er overvektige, trener lite, og visse matsorter sies å fremme kreft. Men ikke misforstå meg, jeg er for å spise sundt og næringsrikt, men man skal ikke bli fanatisk. Ungen får i seg det den trenger. Det skal mye til for at det ikke skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...