LillianS Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Lurer på om det er noen flere her inne som har merket om det er noen forskjell på aktiviteten til gutter og jente fostre? Jeg har en jente ifra før , og jeg mener at det var mye mer liv i henne enn det er i den gutten jeg er gravid med nå. Blir nesten litt bekymret. Det er jo liv i han , men han sparker veldig lite synes jeg. Er snart 5 mnd på vei , så det burde jo være litt liv. Han sparker noen spark på dagen, litt mer aktivitet om kvelden og noen spark når jeg legger meg på ryggen i senga. Men synes allikevel han er litt for rolig.... I tillegg sparker han bare langt nede i lysken , noe som er skikkelig ubehagelig. Noen flere som har babyer som sparker langt nede??? Livmora skal vel være ett par cm over navlen i uke 22 , så han burde jo ha mulighet til å sparke litt andre steder også?? Noen synspunkter??? =)
Tommage♀♂ Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Det kommer nok mer an på barn til barn enn kjønn. Jeg har en jente fra før, og hun var veldig rolig i magen. Grunnen til at gutten din bare sparker nede er vel pga at bena ligger den veien. Hendene ligger kanskje bakover mot ryggen din, og da kjenner du det ikke så godt. Kanskje han er mer livlig mens du sover? Når du er våken og i bevegelse blir han jo vugget i søvn=) Alt står nok bra til i magen din! Lykke til videre=)
ina:) Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 Sist svangerskap hadde jeg en prins i magen, og han var kjempe hyper og det var skikkelig krafttak i sparka hans. Masse liv og røre hehe:) Denne gangen "bor" ei lita prinsesse der inne og hun er bare så rolig i forhold, så det er nok veldig individuelt )))
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 Det kommer også litt an på hvor morkaken din ligger. For hvis den ligger foran på magen demper den for spark ganske lenge.. Etter ca. uke 25 vil babyen kanskje kunne sparke "gjennom" den også.. Jeg fikk beskjed om at min morkake ligger foran på magen. Det forklarer at jeg bare kjenner de små sparkene på siden eller lavt nede.. Jeg er i min 19'ende uke. Med jenta mi sist syns jeg at jeg kjente "mere"liv liskom,,, men da hadde jeg ikke morkaken foran tror jeg,, Så egentlig tror jeg at denne babyen og jenta sist er ganske lik i sparkemønster og mengde...
Bellen Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg er førstegangs så jeg har ikke så mye å sammenligne med, men har et lite gutteknøtt i magen. Han har helt fra begynnelsen sparket helt nede ved lysken, litt over på venstre side. Til å begynne med var det kun pappa'en som fikk kjenne når han sparket:) Han har sine rolige dager, og andre dager da han er mer aktiv, men han holder et spetakkel hver kveld:)
kromis Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg er gravid med gutt denne gangen, og synes han er mye mer roligere enn det storesøsteren hans er. Kjenner litt liv om morgenen, men mest på kvelden. Noen ganger blir jeg litt bekymret over om det er noe liv inni der, men det er det. Han sparker også nedover og helst på blære mi, så jeg må på do i ett kjør i perioder! (drikker endel liter vann om dagen også) Min morkake ligger også foran, men det skal visst være veldig vanlig iflg jordmor. Men pappaen er litt fortvilet for han klarer ikke å kjenne sparkene enda, kun en gang har han kjent dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå