Tjatjo Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Tror du må skifte nick jeg...... Får så fryktelig lyst på pastasalat hvergang jeg ser nicket ditt =0) Nå ligger jeg på sykehuset og må pent spise det jeg får.....har ikke sett noe som ligner pastasalat enda =0)
Snupidupi Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Har ikke fått me mæ at det va nån som har det som nick... så nu trudd æ at æ sku få ei deili oppskrift på pastasalat....
Tjatjo Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2006 Hi hi...joda det er ei her inne med det nicket. Kanskje hun er mer på noen andre sider? Uansett så har jeg en oppskrift da: Riv grillet kylling kok en pakke med pastaskruer og bland i litt basilikumolje etter at vannet er helt av. Kutt opp og ha i: isbergsalat litt ruckolasalat paprika rødløk mais agurk tomat fetaost og div andre ting man synes er godt. Hell over litt olje fra fetaost glasset. Bruk gresk dressing til....Liten pakke med pulver man blander med creme freche (veldig god dressing synes jeg) Ellers har jeg en varm pastasalat rett også, men den får jeg skrive ned senere. Slitsomt å skrive liggende =0)
pastasalat Skrevet 8. oktober 2006 #5 Skrevet 8. oktober 2006 Pastasalat har jeg spist mye av i svangerskapet... Her er min oppskrift: (dette er til 8 personer, men pleier lage litt mye for da har jeg gjerne til lunsj dagen etter også...lure greier;-) Forberedelsestid ca 20 min. -350 gr store pastaskjell (eller det du har av pasta) -1 ss olivenolje -1 mellomstor gulrot -1 grønn paprika -125 gr kokt skinke (boks eller sånn ferdigstrimlet skinke eller kylling) -1 boks maiskorn -en liten rødløk -litt kesam -1dl fransk dressing (pleier lage den av olivenojle, litt hvitvinseddik, salt og pepper og en ss vann, finnes i poser også) Pass på at pastaen blir avkjølt for ellers kleber det... Hvis jeg gidder lager jeg gjerne pesto ved siden av, har du en stavmikser så går det kjapt: -fersk basilikum -pinjekjerner -olivenolje (extra virgin) -et hvitløksfedd Har ikke vært på siden på mange dager for jeg har vært på vekkreist. Er så mange som skriver i 3.trimester så innleggene forsvinner fort bakover. Vel, har ikke pasta i hus så det blir havregrøt på meg... Ha en fortsatt fin dag/kveld!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå