tøffitrynet Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 har nettopp spist middag nå, og jeg må bare legge ut en oppskift, som er super-enkel,kan lages til både voksen og baby, og som kan lages i kjempeporsjon og fryses ned... tenkte jeg skulle begynne å venne lillemann til ris, for vi skal reise til asia om en måned, og ris er jo noe man kan få tak i overalt der.. jeg lager stort sett min egen babymat (noe er jeg kke like heldig med, he he) og forsøker stadig å finne på noe nytt.. I dag skulle jeg ha skinkebiff med ris og sjampinjong til middag, så da laget jeg en liten rett til lillegutt også..men byttet ut sjampingjongen med revet gulerot.. han sa "mmmmmm..." gjennom hele måltidet .. en halv skinkebiff (vendes såvidt i panna før den puttes i kjele og kokes) en revet gulerot en neve ris (blir best med sånn klissete ris) litt rosmarin alt kokes sammen i en kjele,sammen med en 1/4 kjøttbuljongterning kjøres i stavmixer til ønsket konsistens (pass på at det er nok vann slik at det ikke blir for tørt når risen sveller etter koking..)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 Høres godt ut men tenkte på dette med buljongen; hva bruker du egentlig, er det ikke litt mye salt i buljong?
tøffitrynet Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2006 han er syv måneder.. blitt en stor gutt
tøffitrynet Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2006 hm..den buljongen består av mye løk,persille, purreløk og gulerot tror jeg det er.. og noe andre ting... men ble faktisk litt usikker på det med saltet når du sier det.. har ikke pakken til det..bare sånne terninger i et glass, så jeg vet sannelig ikke hva som står på pakken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå