Gå til innhold

Rosenrot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med rosenrot tabletter?

Skrevet

Ikke jeg, men mamma tok det for noen år siden.. Og hun opplevde å få ett sykt aktivitetsnivå og slet med å konsentrere seg.. Samtidig så begynte hu å få skikkelig uregelmessig mens..

Men jeg har ikke hørt så mye om det annet enn fra mamma... (Har en forholdsvis ung mor.. )

Skrevet

Hei!

Vet bare at rosenrot ikke skal tas dersom man går på p-piller for de setter ned effekten av pillene. Uansett er vel ikke det et problem for folk her inne...

Skrevet

Oiiii. Kanskje jeg ikke skal ta de da.

Er ikke dette et sånt naturkapsler? Eller hva det nå heter?

Skrevet

Ja, jeg har begynt å ta det nå, den siste måneden. Og jeg syns faktisk det hjelper på energien. Her en dag sto jeg opp tidlig og trente før jobb. Etter jobb vasket jeg huset, og malte en vegg! Det er ikke ofte jeg har energi til. Men har bekymret meg litt for at det kanskje ikke er så lurt å ta når man prøver å bli gravid.. Noen som vet noe om det? Eller så sier de jo at det skal hjelpe på driftene da. Hi hi. Vet ikke om jeg har merket så mye av det. :0) der føler jeg det er som normalt.

Skrevet

Ja er dette jeg lurer på om man kan ta disse når vi prøver å bli gravid?

Skrevet

Tenkte jeg skulle finne noe der det står om rosenrot på nett, men finner ikke jeg. Noen som vet?

Skrevet

Hm... fant noen interessante artikler da jeg søkte på google: rosenrot, graviditet. På en svensk side står det at det kan øke sjansen for å bli gravid.

Skrevet

Jeg har tatt rosenrot og synes de var helt fantastiske.

Var UTROLIG troett foer jeg begynte aa ta de og hadde alltid probblemer med aa staa opp tidlig. Naa har jeg ikke problemer med aa staa opp kolkka 6 :)

Skrevet

Oi, er det sant? Ja da skal jeg jammen meg fortsette å ta rosenrot. Også fordi jeg føler meg trøtt for tida. Har du linken?

Skrevet

Tusen takk Olianna.

Jøss, dette så jo jammen meg lovende ut ja. Så jeg skal fortsette med å ta rosenrot.

Skrevet

Denne linken fant jeg om rosenrot nå på nett.

http://www.cupido.no/archive.cfm?id=12607

Bra for menstruasjonssyklus og fruktbarhet

Dyreforsøk har vist at rosenrot øker fruktbarheten hos mus. Denne oppdagelsen førte til at det også ble gjort forsøk med 40 kvinner i kjønnsmoden alder med manglende menstruasjon. 25 fikk gjenopprettet menstruasjonen og elleve av disse ble også gravide. I USA er det høstet flere gode erfaringer med rosenrotens virkning for menstruasjonssyklus og fruktbarhet.

Skrevet

Oi, dette var interessant..! Kanskje man skulle prøve... Hva er det for egentlig da? Øke energien?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...