Gå til innhold

Nå er vi langt nede, både mannen min og jeg.

Anbefalte innlegg

Tanta om i går, på dag 24, dvs. 23 dagers syklus denne måneden. Var litt lettet denne pp fordi jeg har fått pergo neste pp, men det hjelper vel ikke stort... Nå er vi kjempelei oss begge to. Kortere syklus tyder vel bare på en ting.

Har jo pergo neste pp, men prøver nå å jobbe med tanken på at det ikke blir flere, og det er forferdelig trist. Samtidig så sliter jeg som vanlig med det at vi faktisk har 5 barn, og derfor burde jeg jo ikke være trist og lei, de aller fleste får ikke oppleve dette så mange ganger som oss. Og akkurat derfor blir dette ennå verre. Vi burde være fornøyde, andre har det selvfølgelig verre....osv. Og dette er jo sant, vi koser oss masse med de vi har og heldigvis er det ingen som venter at vi skal få flere, så jeg slipper det maset. Jeg har ingen å prate med om dette, bare dere, ingen av mine venner har noe som helst forståelse for at noen vil ha 5 unger, og da er det små sjanser for at de vil forstå at du er lei deg for at du ikke får nr.6. Og det er klart at de som har prøvd lenge og ikke har barn, eller de som har mistet flere ganger, de vil jo mye lettere få medfølelse, og fortjener og trenger det. Men for meg gjør det ting litt verre, at jeg egentlig ikke har noe å klage over, og så gjør jeg det likevel.

Begynner nå likevel på pergo til helga, og mannen min får i alle fall ikke nærme seg meg før en eventuel el. Og jeg kjøpte akkurat 28 el-tester, så nå er vi forbredt på å teste.

Fortsetter under...

Kortere syklus er helt vanlig når man drar på åra. Det har i følge to gynekologer jeg har vært til ingen betydning for fertiliteten, men alderen har selvfølgelig det. Jeg hadde også en 23 dagers syklus (som var 28 dager i yngre dager) og ble raskt gravid - så ikke gi opp håpet av den grunn.

Det er aldri moro å ønskje seg noko og ikkje få det til, nicco, så eg skjønar at du er lei deg, eg. Men gje nå ikkje opp, slike syklusar hoppar litt opp og ned. Mine er vanlegvis på 27 dagar, så har eg ein og annan innimellom heilt nede i 24 eller 25, men så sprett den tilbake til 27. Eg trur det er ganske normalt, og eg trur også eg er eldre enn deg (44). Ein slektning fekk sin førstefødde da ho var 46, så det er von i hangande snøre. :)

Kanskje pergo hjelper, og sjå nå det lyse i det: om du har 5 frå før, kan kroppen din i det minste bli gravid. Lykke til med pergo'n!

Jeg er 44 og vært nede i 24 dagers syklus i 3 mnd uten eggløsning etter MA. Den 4de mnd kom eggløsning men to dager "for sent" og da sa legen at det kunne være at kroppen er nå på vei tilbake til normalen på 26 (-28) dager.

Men legen var helt tydelig på at det IKKE var noe å bekymre seg for selv i min alder.

Stress kan også gjøre syklus både kortere og lengre.

Hvis du skal sørge over det så vent litt til da vel! :-)

Kjære Nicco :)

Ville bare berolige deg med at min gynekolog sa en gang til meg at det spilte ingen rolle hvor lang syklusen min var.Om der plutselig kom en kortere syklus tydet det bare på en tidligere el.Og om jeg fikk flere korte sykluser på rad,mente han at jeg smilende skulle ta det helt med ro,da det tross alt ga meg flere eggløsninger på et år...

Opp med hodet kjære nicco...Jeg tror enda det er håp for at dere skal få bruk for et gutte eller jente navn...

God klem fra

Hei nicco!

Vet du, det var som å lese om meg selv. Jeg har det på samme måten. Bare at jeg har mange flere barn enn deg. Det siste vi var gjennom nå var å sjekke svømmere til mannen. Venter spent på svar. Jeg fikk siste da jeg var 42. Stå på ikke gi opp. Jeg er 46 og håper ennå på siste mann.

Vennlig hilsen

Annonse

Kjære nicco!

Så kjipt at ingen rundt deg har forståelse for at dere vil ha flere. Det er synd, for gode venne respekterer ens valg uansett om de sammenfaller med deres valg og verdier. Jeg syns du skal stå på og ikke gi opp. Ting tar sannsynligvis bare litt lenger tid. Du har jo bevist mange ganger at du kan lage flotte barn. Jeg tror IKKE at løpet er kjørt.

Gynekologer er veldig forskjellige. Jeg har vært hos flere, og de sier forskjellige ting. Så jeg har funnet ut at det beste er å gå til en som forstår VÅRT problem, og ikke tenker alder eller blander inn sine egne holdninger og oppfattelser!

Ikke gi opp, dere klarer det garantert! Og jeg syns det er flott at dere vil ha mange barn. Altfor få unger får gleden av å ha mange søsken!

=)

Hei Nicco,

Når man begynner med noe nytt, som Pergo eller annet som påvirker hormonene, da forendrer seg syklusen nesten alltid.

Jeg kan förstå litt hvordan du föler, kanskje. Jeg har bare et barn, men innen jeg fikk henne anede jeg ikke hvor fantastisk det er at få barn, vare gravid o.s.v. Nå vil jeg så veldig gjerne oppleve det en gang til. Så, hvis du har fem barn, så er det ikke rart at du vul ha en nr 6! Det viser på livsglede, kjaerlighet og liv! Og kraft, og det vet jeg at du har.

Så, jeg önsker deg virkelig en ny graviditet snart!

Klem

Takk for alle oppmuntringer ,jenter, nå føler jeg med faktisk mye bedre!!! Men det er ikke sikkert det varer så lenge. Jeg føler meg egentlig så ung og sprek at jeg ikke er klar for noe persjonisttilværelse ennå.

Har begynt på Pergo i dag, og nå samler vi opp svømmere så vi virkelig kan maksimere rundt el. Mens jeg psykisk forbreder meg på at det ikke blir flere barn, så prøver vi videre. Er ikke psykisk klar for å gi opp ennå, må ta det litt skrittvis for å bevare vettet!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...