*odasmor* alias lindaergravid Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg får så vondt av datteren min i disse tider da hun får fire tenner på samme gang. Hun er ikke til å kjenne igjen; sutrete, klengete, krakilsk aggresiv med heftige uttagerende reaksjoner hvis hun ikke får AKKURAT det hun vil AKKURAT da. Hun sover ekstremt dårlig på nettene også og nekter å sove alene fra halv seks om orgenen.. flere som har det sånn der ute?? Jeg vet at det bare er for en periode og at det går over, men det hjelper ikke så mye når man holder på å miste besinnelsen etter ørti kvelder med nattevåk og misnøye ove ren lang periode. Og flere der ute som får diare av tenner?? Dette er tredje gang på en halvannen måned hun har det.. Blæ! Måtte bere få ut litt frustrasjon..
imsdal med julesmak Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Hei! Poden her i huset fikk 8 tenner den ene uka vi var på ferie i sommer! Kjempe kjekt det ja. Nå får han visst tenner igjen, men da må han snart ha fått alle tror jeg. Her er det også helt vanlig med løs mage oppi 8 - 10 bæsjebleier på en dag. Urolig søvn både på dag og natt. Og sur og grinete så klart ) Er nok ikke så mye trøst å gi annet enn, hold ut det går over! )
cita28 Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 åh ! endelig noen som har det slik som jeg. Jeg tror jeg går ut av mitt gode skinn snart. Jeg har en datter på 8 mnd som nå holder på og få sin 3 og 4 tann. og det er sykt slitsomt. Dårlig matlyst,sover kort,sint-tverr,aldri noe som er bra nok. jeg holder på og bli gal........ hun sover godt om natten da (kryss i taket ) håper for all del dette gir seg snart. vAR villig til og gi bort resten av permisjons tiden til samboeren min i dag-bAre så leiiii .... men jeg vil jo være hjemme -hehehe
Expat Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg hater jeksler... Jadda, de får vondt i magen og sår rompe (med soppinfeksjon en gang), og sleveutslett... Hater jeksler.
Sophie juli 2005 Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 velkjent det der, ja! diare, sover dårlig, sitter som et frimerke på meg hver våkne time og nekter å sove noe annet sted enn oppi vår seng. kun med de store tennene, heldigvis, de små har gått helt uten problemer. når de store har kommet gjennom, er hun tilbake til sitt blide, selvstendige jeg over natten. så det er ikke permanent, takk og lov - selv om det kjennes som det aldri vil gå over mens det står på :-)
mamma`n til Amalie og Albert Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 Heisann Ble nesten litt glad når jeg leste innlegget ditt... vi har det på akkurat samme måte...grinete, sutrete, alt er galt uansett hva man gjør og hvordan man gjør det..... Her er det jeksler som er på vei fram, 4 stk.... Noen som vet hvor lang tid denne perioden er snakk om, hvor lenge varer den?? Vi har ikke hatt våkenetter i det hele tatt, helt fram til for 2 dager siden... men denne natten som var er den værste, begynte like før kl 4 holdt det gående til kl 6...da sovna hu som en dupp, måtte vekkes for å komme oss i bhg og jobb..... da var hun trøtt da......og ikke minst jeg Godt det er flere som har sutrete barn trodde en stund at vi hadde fått et "problem" barn og trass alderen litt for tidlig )... Hun har alltid vært en smilende jente, mens nå er det meste galt...
Monstermamma Skrevet 6. oktober 2006 #7 Skrevet 6. oktober 2006 Slenger meg på den her ja!!!!!! Tenner er noe herk!!!!!! Vi kunne sikkert klart oss godt uten, egentlig......he, he. HVER eneste tann følges her av feber, snørr, dårlig mage, sleving så det nesten blir oversvømmelse, dårlig matlyst, dårlig humør og dårlig søvn!!!! Vurderer å gi smertestillende fast hver kveld nå, hun ligger bare i senga si og klynker sårt stakkars, tar vi henne opp el tar på henne peker hun på senga si og dytter oss bort - hun vil jo bare sove!!!! Storesøster derimot, den heldiggrisen - der merka vi ingenting til en eneste tann der! Og hun fikk 4 fortenner på en uke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå