Gå til innhold

Oktober: OktoberNurk fra stavanger!!


AE84

Anbefalte innlegg

nå må eg bare spør....kossen ligge dåkkår ann?

e formen bra? lei?

 

hb alt står bra te!!

 

klem den masete naboen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HEYA!! Kjekt du e inne å høre koss det går!!!

 

Nei nå vil eg at hu ska komma ud!!:) Men e ikkje akkurat dritt lei då, det går fortsatt greit!! =)

 

Har murringer på kveldane nå, eg sitte å godte meg kver gang eg kjenne någe, men neida!! Gjekk ein lange tur idag, håbe det sette inn. Har og hatt modningsakupunktur igår, så får håba det modnes godt der inni...=)

 

Fortsatt 7 dager igjen, men please kom ut nååååååå!!!

 

 

Koss går det med den lille prinsen, e an snille??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her går d kjempe fint...han e kjempe greie!! nå e an passert 2mnd, og han sove heila nåttå...kjempe herli...bare hb d vare...;)

 

ellers e d mye å jør, me e ude på någe kver dag, og nå når an e litt mer våken på dagtid, så blir d mye leging, snakking og kosing:)

 

off, 7 dager e mye d...jallefall når du e dritt lei;) men prøv å tenk på at du kan gå øve og (kjøl om d e veldig vanskeli å tenka sånn;)) og om bare ei uga + - så e du blitt mamma:)

 

dåkkår må jallefall ha lykke te me ventetidå og fødselen!! og prøv å nyda tiå samen, nå så dåkkår bare e dåkkår 2, for dårr e ikje mye tid seinare;)

 

hils masse te maen;)

 

klem annemor;)

 

ps: nå må du spisa alt så du ikje kan spisa når du amme...for pokker dårr e mye eg har sååååååå lyst på;)

(reker, hvitløk, kål, brus +++) du vett aldri vettu;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRUS?? å hekkan!! eg elske cola!! :( jaja, får jo ein større glede enn den dumme brusen :)

 

Har smørt meg med tolmodighet ja, men ikkje lenge igjen uansett!! :) Halvdan hente bilen vår i Bergen på tirsdag, så best eg ikkje føde då, og Marianne e ikkje heilt ferdige me hentesettet ,så bør nok holde na inne litt t!! :)

 

Ska nok gå bra, eg ser det bare ikkje for meg at eg komme t å føda, ever!! :/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jada, klare deg uden brus om du må...men d e jo ikje sikkert hu reagere på d!!

eg va forsiktige me alt den fyste mnd, men nå spiseg d mesta, men ikje for mye av d eg vett han kan reagera på!! di seie jo og at spise du mye hvitløk under graviditeten, vil babyen elska d når an komme ud (det jer jo smak i melkå;))

 

oi, heilt te bergen ja..hehe!! kjetil henta våres bil i egersund dagen før termin! men eg va ikje redde for någe då, kjente jo ingenting! men sko trodd an tobias venta på bilen, for riene starta jo dagen ittepå:)

 

i tillegg så får du jo som regel ganske go forvarsel, at vanne går eller når riene starte så får an bare forta seg hjem;)

 

hentesett, strikke hu d??

så herli...me sko ha d så kjetil hadde når han reiste hjem (han e født i april), mens i august va dårr jo 30 grader dagen når me sko hjem...d va ikje någe lett, konne jo ikje ha på an någe nesten!! stakar, va jo såååå varme!!

 

menmen, dåkkår får jo ikje d problemet;)

 

hold ud...ikje lenge ijen nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snille du e!! Ja då har eg vært heile dagen på Storhaug, Marianne har bursdag imårå...:)

Idag/natt e det fullmåne....E jo lov å håba!!:) Men kjenne ingenting ennå :P

 

Begynne å bli litt lei nå, bekkenet mitt har blitt gale igjen, så håbe ikkje det gjør någe for fødselen sin del! Drid å bare kunna ligga i ein stilling der...:/ Håpe jentå vår vente på bilen hu og då!!tihi..

 

Ska gi beskjed me ein gang eg har någe pågang på denne tråden her..:) Regne me eg komme t å Hyla ud me det her inne på bim me ein gang eg har ei ria eller någe!! hehe...

 

Snakkes,

 

Klem fra meg og Haffeboffe!! :) (morå sitt navn på an) hoho..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haffeboffe...hahaha!!!

 

hmm, fullmåne...sikkert bare någe tull!! best å uansett komma på barsel når dårr ikje e så mye folk!! og du...bare så eg har sagt d...ikje ver redde for å sei ifra på barsel, hvis du ikje får sova pga av din unge eller de andre sin onge, så spør om di ikje kan ta di ud av rommet et par timer, du trenge søvnen vettu!! (og d e lurt å lura inn tullå på stellerommet for å få de te å skifta bleia... d e ganske gøsjet d så komme ud, og de kan spyla ongane onna vasken (d får jo ikje me te))

 

ja off, huske koss d va å bare ligga i ein stilling kver nått!! men d e rart, har nesten glømt d ud allerede, og konne fint gått høygravid igjen...men næææ, tror eg drøyan litt eg;)

 

off, d bekkene e någe tull...bare håba du ikje slide me d itte fødselen!!

 

ja, d må du jør, je besje me ein gang;) d va d eg og jor...rett inn på bim å skriga ud:)

 

men prøv uansett å nyd ventetiå...og kos dåkkår samen dåkkår 2...d blir ikje mye tid te någe som helst ittepå!! bare d å få komma meg i dysjen e jo et strev...hehe...men d e nå verdt d!!

 

sko forresten hilsa fra Tone Svendsen (så du jekk me på st.Olav)!! hu ønska deg masse lykke te;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone ja? hehe..lenge siden eg har snakka me hu!! :)

 

Ska huska på å kosa oss masse ja! Akkurat nå e han ude me jobben å bowle, fekk lov t å ta et par pils, men isje marr! hehe..

 

Eg trodde aldri at det sko bli så vondt når hu bevege seg islutten... AU! hu presse ud rauå på den eina siå så komme beinå ud på andra, å di stikke hu rett på någen nerver der med hoftebeinet, å det gjør så vondt!! Eg må sidda å holda ei hånd der heila tiå så hu ikkje komme ud me di!!

 

Kan ikkje me spyla di sjøl når di har gjort på seg? hehe... men eg fatte ka du meine me at det e greit å setta di innpå det rommet, trenge jo slappa av sjøl og..:)

 

om du vett om me kan døyba di i ka kirka me vil? me bor jo nå i Randaberg kommune, men vil gjerna døybe na i St.Johannes kjerkå ..

 

Kjekt du komme å skrive t meg kver dag!!! :)

 

Klemzz

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off ja, d jør litt vondt i slutten, men det jelle å holda fast!!;)

 

egentli hørre dåkkår te randaberg kirke, men hvis du skrive ein fin mail te st.johannes der du skrive at faren blei døypte og komfa i st.johannes og derfor føle STOR tilknytning te st.johannes, så går d greit!!

d jor nemli eg, åsså fekk eg datoane, så va d kjekkere me lørdag (så eg fekk i hundvåg) så eg endte åpp me hundvåg aligavel:):)

 

kan jo spyla di kjøl...hehe...men du føle deg jo så klønete når beibiane e nye;) åg då tørr/klare du jo ikje heilt å holda di onna vasken, sånn så di kan di så jobbe der;)

 

e jo koseli å komma inn å se koss d står te!!

 

klem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok eg ska senda di ein mail ja....:) hadde vært kjekt å ha det der!

 

I går kveld/natt hadde eg masse kynnere...:) så merke det begynne å nærme seg termin, håpe det fortsette sånn, så sleppe eg gå langt over...Har jo fått modningsakupunktur og, ska ha andre dose på torsdag,,så håbe interligt at eg sleppe gå lenge over..

 

Nå får ikkje han haffi henta bilen før fredag...:/ di sko skifta bremser å litt sånn på an...Så ennå nærmere termin...iiiikk!!

 

Eg fatte ka du meine me at me ikkje heilt vett ka me ska gjør me babyane di fysste dagane...Så e jo ganske greit å plassera di på det rommet ja!! Eg får hørra me koss mange folk dårr e der oppe, hørte dårr hadde våre sånn at mange måtte ligga på gangen i September..:/ då går eg heller på hotellet altså...

 

Koss gjekk det med ammingå fra første stund? fekk du d t, eller måtte du ha masse hjelp?

 

:o)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ska sei...kl 14...dårligge eller...hehe

 

åja...du e så heldigge så kan ver på hotellet!!

jør d...ikje tenk på d ein gang...då kan haffi ver me å lufta tullå på nåttå og...så herli!! og eg tror pappaene har godt av å ver me fra starten av!!

 

ammingå jekk faktisk KJEMPE fint!! fekk melk me ein gang, og reiste hjem ein dag før tiå me full kontroll;) (begynne å mistan nå då...menmen...)

 

men nå e d csi...snakkes;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERE SÅÅÅÅÅ MYE!!!

 

fekk hørra d av ein stolte farfar:) 2900 og 49 va d d?? liden då;) herli!!

 

e formen fine?? alle har d bra?? jekk alt greit?? fortell ALT...

 

og hils pappaen;)

 

KJEMPE KOS:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååå.... ikje komt hjem ennå?!?!!

eg e jo så spente på å hørre om alt!!

hørte hus ko hetta Lykke...så sjønt:) jostein fortalte og at han suns hu va så liden at han tørde nesten ikje holde na;)

 

menmen...hb alt står bra te...og at du har hatt ett fint opphold på sygehuset!?!!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellau!!

 

Nå e me vel hjemma!! :) Litla dåkkå ligge på brystet t den stolte pappaen ;)

 

Vannet gjekk på onsdags kvell klokkå 9. Eg blei jo heilt paffe vett du, men fekk mamma t å kjøra meg t føden for sjekk, plukka opp haffi fra jobb på vei bort! Der låg eg t registrering, alt va fint og eg blei sendt hjem igjen for å venta på rier.

De begynte sånn et døgn seinare,men klarte ver hjemma t eg måtte tebage t sykehuset igjen,kl.07 fredags morning. Då forsvant jo riene mine på vei t sygehuset..Typisk..

På sykehuset fekk eg konstantert 2-3 cm åpning og veldig moden. Men blei satt på drypp....Riene kom hyppigt me ein gang, og det va jævli vondt....Klarte nesten heile fødselen uden smertestillande, men t slutt så skalv kroppen min sånn, eg spydde på kver ria, så eg ville ha epidural då..Det fekk eg me ein gang og tok toppane!!:)

Men så va hjertelyden hennas så dårlige, så lege blei tilkalt og hu strippa meg mange cm...Steig fra 4 cm t full åpning på kort, smertefull tid...:/ Måtte pusta inn surstoff heila tiå for di va redde for babyen, hu fekk tsamen 3 elektroder på håve mens hu va inni, masse masse styr, men kjende pressriene kom tslutt...Eg hadde ikkje kontroll på di, regne me det va epiduralen så roda det t..men klarte å få na ud på 15 minuttse pressing...blei klippa litt, någe jordmorå fekk igjønågå! haha...

 

Men ud kom ei lidå jenta på 2924 g og 49 cm...Liden, men ikkje sånn syltynne heller...Perfekt liden baby!

 

Sleid litt me amming halva tiå på barsel, men nå komme melkå så det går bra!!:)

 

Fyssta nåttå hjemma idag, bler spent på kossen d går!!

 

Stor klem fra ein ny liden familie!! :)

 

Hu hette Lycke ja!! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off då, d hørtes litt hevvi ud, men godt ka så e jort:)

 

Lycke e bare et utrolig herli navn:)

 

kosa dåkkår masse i tiå fremover, di vokse fort, så ta vare på alle minner;)

og nyd d nå mens hu sove...hehe...d e ikje mange ugene før hu ska opp å "snakka", lega å kosa;)då e d travelt...men herli e d;)

 

her har melkå nesten tatt "slutt"...eg må je ein del flaska, jallefall på kveldstid...og det e utroli strevsomt!! men d viktigste e jo at an får nok mad:)

 

ellers så ska me ha dåp te helgå...glede meg te d e øve kan du sei!! dårr e såååå mye å tenka på å ordna...men begynne å få alt i boks nå!!

 

kosa dåkkår masse videre!! hilsa;)

 

klem

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hørte dette her at an Tobias va blitt så store:) Vil ha na så liden heila tiå eg, hehe!!

 

Men om du hadde an i di seng i begynnelsen? Eg klare liksom ikkje ha na i den stora sprinkelsengå aleina...stakkar liden! hu bler jo kalde på nasen i stuå, tenk om hu fryse aleina då? herregud, eg grine jo nå av å skriva dette! ka ti forsvinne disse barselstårene?? (flaut....hehehe)

 

kan tenka meg det e kjekt å endeligt få dåpen øvestått. det e jo ganske mye "arbeid" me ein dåb, regne me det bler "big deal" i vår dåp og, hans familie e jo så tradisjonelle å elske sånne ting! :) men e jo kjekt då! :P

 

Imårå ska me tbage t sygehuset for marr blodprøvar (eg grine når hu tar det og...off) for hu har litt gulsot...men regne me at prøvene ska gått ner...håbe det!!

 

Ellers så flomme melkå øve her...Glemte å kjøba ammeinnegg, for eg hadde bare sånne ullinnlegg, men plutselig så hadde eg jo lekka så sinnsykt mye, og eg skifta, så nå va dårr kommt store pytt i bh'en! herregud....sinnsykt! så eg måtte klippa et bind i to å ha inni t imårå..haha! men det sprenge så sinnsykt! Pamela Anderson på høgt plan!!

 

Meneh, dåkk må kosa dåkk masse i helgå, håbe alt går greit med dåpen!:)

 

ps: kor sende du den mailen hen, t det kjerkegreiene?

 

Klem fra oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.st.johanneskirke.no tror eg...bare søg på nette...di har hjemma sia...der står mailadressen!!

 

hehe, lekke ijønå ullen ja, di e jo ikje tette, hjelpe bare for å holda puppene varme di!! men du må kjøba avent ammeinnlegg, di e best, di klistre seg ikje te puppene når du har di heilt innte!! (får kjøpt på babybutikker og apoteket!)

haha, barseltårer e jo morsomt!! begynne å grina når du ikje vil:)

vetkje kop lenge de vare...komme nok litt an på!!

 

nei, har ALDRI hatt an i våres seng...eg e livredde for krybbedød...så d komme eg ikje te å jør heller!!

d e greit å vera kalle på nasen!! bare hu ikje e kalle i nakken!!

i begynnelsen så e di kalle på nasen, beinå å hennene...og du ska ikje vera redde for d!! pass på å ikje kle på for mye, ein pjamas, ullunderlag og ei dyna holde i massevis ca 21grader i rommet!!

føle du at hu ikje trives aleina i den stora sengå, så tar du någen puder å legge rundt, så hu føle seg litt innpakka...men som regel så merke di ikje någe te d!!

blødprøver ja...hehe...gru deg te vaksinene heller...d jør eg :s

 

men må stikka...ein så ligge å robe på meg på golvet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg brukte bare ullen i begynnelsen når eg ikkje hadde melk, men plutselig så kom det vett du, og rant så helsikken..haha!!

 

Inatt så sov me alle tri i den stora sengå vår...hu låg aleina då, me egen dyna å greier..så det va flott! et steg videre hvertfall! :P

 

Idag tok me blodprøver på sykehuset...Verdiene på gulsoten hadde stege bittelitt, så må ta nye på fredag.:( stakkar liden!

 

Trilla ude for fysste gang idag...hu koste seg masse oppi der, sov jo i ein time videre fra me kom hjem og!:) Nå sove hu i krybbå si..Ligge innte vindue for dagslys...sko visst hjelpa på gulsoten!

 

Men eg ska senda mail t di snart eg...Håbe det ordne seg! :)

 

Haffi e så krye vett du..skifte bæsjebleiene aleina, roe nårr ner når hu grine å e heilt forelska vett du! E jo så søtt! hu e jo så lige på an! hehe..løye å se!!

 

Kjekt å ha deg som "fasit" på det eg lure på...ikkje alltid lett å vida me forskjellige ting!! :)

 

Knib!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, d e jo så herli når pappaen kose me di bitte små...åsså ser di så ekstra små ud når di e hos pappaene og:)

hu ligne på han ja...hehe, ligne jo alltid på faren i begynnelsen...tobias og jor d...men nå lignan på meg merr å merr:):)

jostein og marianne så han ligna masse på meg...hehe..lige d;)

 

off, ikje så kjekt me gulsot, men d går jo greit så lenge dåkkår e inne å måle!!

 

hehe..ja, du får bruga meg te fasit:) d e rart me alt d eg kan..hahaha:)

 

 

når d jelde d me å sova i sengå...så snakte eg me någen andre om dette i dag...og du bør kje la na ligga i dåkkårs seng for lenge, ein ting e dette me krybbedød...men d e fort ka di blir vande me, og då har dåkkår na der!!

 

ei veninna hadde jentå si i sengå si, kver nått (hu våkna å ville i dis seng) te hu va 1,5år!!

ska jo ha litt liv dåkkår og;) men dåkkår merke jo fort når hu begynne å bli ein luring;)

 

me snakkast;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...