Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2006 #1 Del Skrevet 5. oktober 2006 nå har jeg lest alles fortvilelser om hvem som er faren til barnet en bærer. er i samme situasjon! men så er det dette med farskapstest jeg ikke skjønner helt. Jeg vil ta en farskapstest når barne kommer til. Jeg bor med han jeg tror mest kan være faren og han vet ingenting om min lille utroskap. Hvis jeg da vil ta en farskapstest,må sambo vite om det da? eller kan jeg bare ta han "utro"mannen med meg på det og håpe han ikke er faren? og hva skjer om "utro"mannen er faren? hilsen veldig bekymret! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6569079-m%C3%A5-ha-svar-p%C3%A5-dette/
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #2 Del Skrevet 6. oktober 2006 Hei. Dersom du ikke får han som er samboeren til å signere farskapspapirene på sykehuset, men skriver ukjent, kan du selv velge å få utført blodprøver på ditt barn med en farskapstest. Og dermed finne ut hvem som er faren. Men hvordan skal du klare det. De papirene pleier å overleveres mor etter fødselen, og dersom samboeren din er tilstede i rommet vil han vel finne det merkelig dersom du nekter ham å skrive på at han er faren. Det er jo slik man vedkjenner seg farskapet. Dersom han signerer papirene, har du derimot ett veldig stort problem dersom du ikke vil at samboeren din skal få vite om det. For når han har signert, trenger du hans godkjennelse for å få utført en farskapstest. Begge de som står oppført som foreldre må nemlig godkjenne en dna test. En slik test koster ca kr. 4.000,- bare for å informere om det også, så det er ikke billig. Jeg vet dette fordi jeg hadde en venninne som var i samme dilemmaet som deg. Men hun var heldig, med en gang barnet kom så hun hvem som var barnefaren, for barnet er en tro kopi av hennes samboer. Det er ikke mulig å ta feil av. Håper alt ordner seg for deg, og at jeg kanskje klarte å hjelpe deg litt med informasjon. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6569079-m%C3%A5-ha-svar-p%C3%A5-dette/#findComment-6577460
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå