Nehneh Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Foreldrene mine kjøpte feriehus i et europeisk land ifjor. Nå har de fortalt at årets julegave er en stor fellestur for hele familien i juli 2007. For at flybillettene skal bli rimelige ønsker de å bestille dem allerede nå. Dersom vi blir gravide denne måneden har jeg termin midt i juli. Vet at jeg får keisersnitt så da vil evt alternativet være å ta med en bitteliten nyfødt baby. Hvis det klaffer neste måned får jeg ikke lov til å fly og da har de evt kastet bort 4 flybilletter. Har ikke lyst til å fortelle dem at vi prøver (orker ikke velment mas). Sannsynligvis blir jeg ikke gravid med det første og da kan jeg jo dra (evt ganske høygravid). Har ikke lyst til å hoppe over to prøvemåneder heller.... Er skikkelig i tvil om hva vi burde gjøre og ønsker innspill fra dere kloke bim-jenter.
Anne-B. Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Hehe, huff da, unnskyld, men måtte smile litt nå, jeg skjønner hva du mener. For meg var det dette med eksamen til våren, derfor var det like greit at det ikke ble noen baby i forrige pp for vår del. Men ikke så greit det der, når har du IKM? Det kan jo hende at dere klarer å overtale dem til å vente litt, hvilken unnskyldning dere skal bruke, er jeg ikke sikker på, hehe, men sånn at dere vet at du ikke er gravid innefor de ukene man ikke får reise.. Kanskje si at dere ikke har det helt avklart med jobben, om dere har noen muligheter der? Å reise med en nyfødt en kan jo kanskje gå greit, men kan også bli slitsomt, spesielt for deg, med alt det innebærer rent fysisk å nettopp ha fått et barn. Håper i alle fall dere finner ut av det! )
starfire Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 Saa lenge de bestiller avbestillingsbeskyttelse (eller er det forsikring?) skulle det jo gaa bra. Da faar de jo eventuelt penger igjen dersom du ikke kan reise pga av termin. Si de maa huske det tilfelle noen blir syke og ikke kan dra.
Nehneh Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg har IKM i slutten av oktober, sånn sett hadde det beste vært å kunne gi dem svar i slutten av november (da hadde vi utelukket både nybakt mamma og høygravid). Kan bruke jobben litt (sitter hjemme med forstuet ankel), men ankelen gror så jeg skal snart tilbake. Selvfølgelig bare en filleting å bekymre seg over, men kjenner at jeg blir litt stressa ved tanken på at de kaster bort masse penger og at vi ødelegger århundrets julegave (hele storfamilien skal dit). Jammen mange rare ting man skal forholde seg til ;o)
Nehneh Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2006 Det var en god idè!!! Vi er jo superklønefamilien som til stadig har noen skader el. Det skal jeg tipse dem om. Tusen takk!!!! (Graviditet er jo selvforskyldt, går det på forsikringen) ?
starfire Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 Ja, det boer det jo. Ikke alltid det er selvforskyldt heller, da. Saa lenge du har lege erklaering paa at du ikke kan reise, saa har du jo betalt for denne forsikringen, saa....
Nehneh Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 5. oktober 2006 Ok, da går vi for den løsningen. Blir sikkert ikke gravid uansett, men da kan vi fortsette prøvingen med god samvittighet. Takk for gode innspill!!!
Nehneh Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 5. oktober 2006 Takk Bare Ine. Da satser jeg en deilig ferie i sommer, forhåpentligvis med stor mage ). Samboeren til fetteren min fødte i lendet vi skal til, så hvis noe skulle skje burde jo det gå bra (bortsett fra at jeg ikke kan språket noe særlig godt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå