Gå til innhold

Jeg har snakket med en jordmor nå...

Anbefalte innlegg

jeg har gjort mye nytt i løpet av den tiden jeg har vært prøver,

og dermed hatt mye annet å tenke på.

Bl.a bryllup,ferie,nye studier,dødsfall,andres bryllup og mye mer.

har verken mage eller baby....

Fortsetter under...

Men kanskje spiren ville sittet der likevel? Hvem vet. Men en ting er hvertfall sikkert jeg blir mer stressa når folk sier at jeg ikke må stresse, for da stresser jeg over at jeg stresser.....

:-)

Men hvis man klarer å ikke bli for opptatt av det så har man det kanskje i det minste litt bedre mens man prøver. Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg har hatt noen mnd hvor jeg knapt har tenkt på noe annet og da blir jeg virkelig deppa og mister fullstendig motet. Denne pp har jeg tittet litt innom bim, men prøvd å fokusere på alt annet som skjer rundt meg (har spennede jobb, skal kjøpe hus ol) og må si at jeg har vært i bedre humør også.

Så Juhujenta, jeg er på en måte enig, hvertfall for å slippe at det skal styre alt... Men om det faktisk hjelper på å bli gravid, vet ikke....

uansett hvor mye jeg stresser, eller ikke stresser, så blir ikke mannens sædkvalitet noe bedre?? Blir da ikke gravid allikevel jeg..

Stress har ingenting å si på det å bli gravid. Stress kan gjøre mye annet med kroppen din, men... hindrer ikke en graviditet.

Prøv å kom med den tråden på slitere eller ass.befruktning, da tror jeg det er mange som blir irriterte..

Det er neimen ikke så lett skal jeg si deg. Det hjelper ikke å slutte å stresse for å bli gravid!! hadde det bare vært så enkelt du..

Nå ble jeg mektig irritert igjen, for det er ikke så lett.. :(

Men du gøril, nå er jeg på bli gravid siden, og jeg kom med et eneste tips fra hva ei jordmor sa til meg.

Jeg trenger ikke slike kommentarer tilbake....Dessuten vet jeg at det kan ta tid med å bli gravid og det er jeg forbredt på. Og kan tenke meg hvor vondt det kan være å bruke lang tid på å bli gravid. MEN, jeg trenger ikke å bli refsa til for det om jeg kom med et eneste tips fra ei jordmor som jeg snakket med.

sier som Filippa sier. Dere som er helt nye her, og ikke prøvd lenge. Kom tilbake om ett år å si hvordan dere tenker da. Om dere havner i samme situasjon, så er jeg helt sikker på at dere forstår oss og er enige med oss..

Vi har da like rett på å være her som alle dere andre som har prøvd i lang tid. Og må da få lov til å komme med noen tips. Og hvis du leser øverst med hva jeg skrev så sa jordmora at det KAN hjelpe for noen.

Annonse

Helt enig i det Juhujenta!

Men så vet vi jo alle hvor sårt det er dette med å bli gravid/ikke gravid. Jeg har også blitt irritert på venninner når de har sagt at jeg ikke må stresse, fordi (som jeg sa i et tidligere innlegg) så blir jeg mer stressa av det ;-)

Vi er alle litt såre ifht dette med å ikke bli gravid her inne og da er det sikkert litt lettere å bli frustrert òg.

Men jeg er helt enig med deg! Du fortjener ikke å bli refsa for det! Du la inn et informativt innlegg og jeg tror at det i det minste hjelper på velværen om en klarer å ikke stresse. Men så er det det å klare det da...

Vel ønsker deg uansett lykke til!

men vi som sliter, vi reagerer på slike innlegg. Og synes IKKE det er noe stas å lese slikt. Og det synes jeg også må respekteres. Vi må få lov til å si hva vi mener, ikke sant?? Vi har vært i dette gamet lenge, og derfor vet vi kanskje litt også, særlig om det å prøve, ikke prøve...

jeg vet at du er på bligravid siden, og det er jeg også nå.

Vi refser ikke deg, men den jordmora som ikke vet helt hva hun snakker om.. Og det vet jeg også. jeg har snakket med mange om dette, og det er spesialister innenfor barnløshet..

Også refser jeg litt dette innlegget. men det er ikke personlig mot deg, for ser at du har skrevet mange fine innlegg før. men dette var sårende og jeg blir lei meg av å lese slikt..

selvfølgelig har du all rett i hele verden av å være her, det er ingen som har sagt noe annet heller

du har også lov til å komme med tips. Gode tips mottaes med takk, dårlige tips må vi også få lov til å komme med tilbakemeldinger på..

Jordmora sa at det kan hjelpe for noen ja, men alle jeg har snakket med (da snakker jeg om svært proffesjonelle mennesker som kan dette med å lage barn) sier at det ikke kan hjelpe.. Da må jeg få si det.

Vi kan godt være enige om dette Juhujenta, men la meg få si min mening her :)

Annonse

Hei du Juhujenta!

Nå blir jeg litt provosert her. Jeg syntes det var veldig snilt av deg og komme med dette tipset. Denne siden er til for ALLE som ønsker og bli gravide fra 1.pp, de som har prøvd så lenge at de MÅ slenge ut av seg eder og galle for noe som dette bør holde seg på "slitere", sorry altså. La vær og heng dere opp i slike innlegg da, og la andre få lov til og prøve ut dette. Hvem er disse "ekspertene med peiling på og lage barn", hvorfor skal de ha mer kunnskap enn en skolert jordmor. Min spire er blitt til på en klinikk, vha kunnstig inseminering. Der tilbyr de akupunktur som avstressing, og de fraråder alle og komme om de stresser med det ene eller det andre. De satt meg på hold i seks måneder da jeg hadde tre misslykkede forsøk, fordi de mente at lillejenta var såpass liten ennå, at det ga oss en stressende hverdag og at det derfor ikke var noe vits i og prøve. Har gjort mye for og stresse ned og ble gravid nå etter 2pp.

Takk for det Regnbuemor venter nr.2!

Jeg følte meg ganske overkjørt her nå, bare pga jeg er ganske ny her inne og bare la ut et eneste lite tips fra en jordmor jeg snakket med.

Selv om jeg er inne i min 2 pp, så er jeg forbredt på at det kan ta lang tid med meg også.

Dessuten har ikke jeg styring på hvem som har har prøvd lenge . Og klart jeg føler med dem. Jeg blir jo så rørt når de endelig blir gravide,

Utrolig koslig at du har blitt gravid og håper formen din er bra.

Ønsker deg et kjempe godt svangerskap og ta godt vare på deg selv.

Synes bare vi må være enige om å være uenige her.

de personene jeg snakker om, som er proffe, det er min gyn som er spesialist innenfor barnløshet. Klinikken jeg er på, de som lager barnet vårt for å si det sånn.. (er snart i gang med 2 forsøk i prøverør)

Det er mange meninger om dette. OG det har blitt forsket på dette også. Mange har forskjellige meninger, og jeg synes vi kan dele dem.. Om jeg blir lei meg, så sier jeg i fra om det. Synes det har vært så mange slike innlegg i det siste, og har valgt å ikke svare da.. men det blir så mye, og det sårere..

Jeg synes allikvel at vi som sliter kan få svare på dette, uansett om du synes vi burde holde oss på slitere.. Kanskje kan vi også bidra med noe her, som de som prøver kan dra nytte av..??

Synes ikke denne jordmora virket så skolert som du sier, det er min mening.. Har hørt jordmødre som har sagt andre ting før. De kan vel være uenige de også, allikvel om de har samme utdannelse.. Men tror allikevel at de som kan dette med å lage barn vet mer enn jordmor.. Min mening..

Mener ikke å slenge ut eder og galle, men å si hva jeg føler

Det er ikke det samme... Å være negativ til ett innlegg handler ikke om å være ekkel, ikke for meg i allefall..

Må bare si at stress ikke er bra for noen, men da tenker jeg ikke på å bli gravid. Tror stress kan føre med seg masse. jeg reagerer på stress, men det er ikke fordi jeg ikke blir gravid. Jeg stresser på jobben min, og slike ting, og av den grunn så kan jeg få dårlig hud ol..

men gravid kan man bli om man stresser, tror ingen er barnløse av den grunn..

så å stresse, det er ikke bra for noen, men det har ingen invirkning på å bli gravid..

men tror ikke man skal stresse så sinnssykt når man er blitt gravid, det føler jeg er noe annet..

en siste ting nå, og lover at det skal være det siste her..

Jeg har selv vært ny, og har selv hatt dine tanker ang stress. Det er derfor jeg svarer nå, for nå vet jeg bedre. Det er ikke såå lenge siden at jeg trodde at stress var årsaken til at vi ikke klarte å bli gravid. Min mann har drålig kvalitet, så jeg kan stresse så mye jeg vil, eller la vær, det hjelper ikke uansett..

jeg har vært i dine sko juhujente, og det er derfor jeg svarer. For at folk skal vite at det finnes alltid flere "sannheter"enn det HI legger ut. Dette er virkelig ikke for å refse deg, og det mener jeg av hele mitt hjerte. Men jeg ble oppriktig lei meg da jeg leste innlegget, for jeg vet jo at jeg ikke stresser, og vet jo at det blit baby for det.. Men som sagt, stress er jo ikke bra for noen.. Ikke godt å stresse..

Jeg ønsker ikke å skape dårlig stemning her, men ønsker å si hva jeg mener, hva jeg tror. At det er flere svar her ute, det er helt sikkert. Og det finnes kanskje ikke noe fasitsvar her, men mange meninger finnes, og alle må få bli hørt.

Venner juhujente?? innlegget var ikke personlig ment.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...