Gå til innhold

Jeg har snakket med en jordmor nå...

Anbefalte innlegg

Og hun sa at det kan hjelpe mye på å ikke stresse seg opp med det å bli gravid. Hun sa at det var flere som kom i ettertid og sa de var blitt gravide når de hadde fått litt tanken bort og bare kosa seg som vanlig.

Mange hadde tempa og brukt EL tester og visste de hadde EL, men ble ikke gravide. MEN, så slutta flere med å gjøre dette og stressa seg litt ned og vips så var de gravide etter noen mnd.

Dette er bare et tips som KAN hjelpe for mange.

Fortsetter under...

Men jeg har faktisk tru på det jeg altså. For før når jeg har blitt gravid så tenkte jeg ikke på EL tester, temping og ditt og datt. Jeg ble jo gravid for det.

Så jenter, jeg vet det er vanskelig å ikke tenke på å bli gravid, for jeg gjør jo det selv. Men prøv å stresse ned. Kanskje det vil hjelpe.

sant det tror jeg da...

de to gangene jeg har vært gravid, har jeg ikke engang vist når jeg hadde EL eller noe... visste ingennting om sånt engang

med vesla brukte vi 4 mnd utenom og være prøvere engang, og med nr 2 (som jeg mistet i uke11) akkurat det samme... haddde bare sex ett par ganger den mnd..

og denne gang når jeg VAR prøver brukte vi 5 pp og ingenting(heldigvis siden det endte som det endte men)

visste nøyaktifg El og alt...

så tror nok det er noe idet...

Ja, jeg er ganske så enig i det, men søren ta! Det er ganske vanskelig når man har så mange hjelpemidler tilgjengelig! Men merket forrige pp at jeg burde slappe av mer, og det føles mye bedre.. det føltes så feil for meg å stresse det til... Har brukt litt hjelp denne pp også da... men litt prøving må man jo :)

jeg bruker ikke tester og temper ikke,noen mnd har jeg ikke hatt peiling på hvilke dag jeg har vært på,når el eller ikm var,men det

ble ikke noe da heller....

så er det de som tenker " nå vil jeg ha baby",så blir de gravide....

velger ikke tro på henne jeg da....hihi;-)

Annonse

Næææææææææææhei, er det sant?

jeg eksploderer snart hvis flere forteller meg at det er MIN feil at jeg ikke er gravid!!

Hva sa hun om AIDS problematikken da? Noen avslappende metoder for å bli frisk eller?

Argh...

;)

Ja det var det da...det er bare det at etter jeg ble gravid første gang...så vet jeg jo at vi kan få det til...og nå har vi så lyst og jeg blir kokko! Det er derfor jeg henger rundt på disse sidene. Så jeg kan snakke med noen som er i samme båt. For flere venninner sier akkurat det samme, og det er jo ikke noe gøy...men sikkert noe i det. Håper selvfølgelig at det ikke tar for lang tid før vi blir gravide Juhujenta, men jeg håper at jo lenger vi må prøve jo mindre besatt blir vi...at vi blir litt mer vant til tanken på det. Stress ned...stress ned...logg av!

har hørt at et annet tips er å adoptere! er så latterlig slike utsagn... man blir gravid selv om man tenker eller ikke tenker på det... UANSETT så ligger tankene om graviditet i underbevistheten... jeg verken temper eller bruker el tester... er ikke gravid ennå!

tror det er mye i det ¤juhujenta¤ sier at man skal ikke stresse for mye med å bli gravid slik at det går opp i hodene våres for da kan det ta lengere tid !

var dette innlegge så innmari farlig at HI skrev da...var jo bare et tips til oss som prøver å bli gravid da........

dere som blir sure og oppgitte av slike innlegg får la være å lese og svare slike innlegg da.........

Annonse

Det sier seg jo selv at dette er snakk om individualitet, og at det selfølgelig ikke gjelder alle. Og jeg er enig både her og der. Rent personlig tror jeg at stress ikke er sunt for kroppen, uansett hva man prøver på, men på den andre siden, så tror jeg mange faktisk fungerer bedre under stress, f.eks i jobb. Jeg gjør iallefall det. Men derimot på hjemmebasis er stress det verste jeg vet.

Og nå er det jo en stoor skala fra det å ta et par el tester i mnd til å niteste og putte i seg alt mulig rart av div. hjelpemidler og "stresse" med det. Men igjen... så skjønner jeg fryktelig godt at de som har prøvd lenge tenker og"stresser" annerledes på prøving enn oss nyprøvere som meg selv..

vi må få lov til å være uenige da....

dere mener altså det at hvis man tenker mye på det,blir man ikke

gravid?man tenker jo mer og mer på det jo lengre tid det går.....

kan ikke si at jeg tenkte så mye på det de 8-9 første mnd,

men når det ikke skjer noe på over et år så blir man litt stresset.

så det vil si at noen blir ikke gravide,samme om de tenker på det

eller ikke.

sånn er det bare

Tror Kirsty og flere andre her har skrevet en del innlegg som handler om at det er forskningmessig bevist at det ikke hjelper å stresse ned eller tenke mindre på dette. Det har vært kjørt endel runder på dette her før (før min tid) og har selv lært at dette er å vifte med røde flagg og oppfattes som sårende for mange. Det kommer ihverfall ikke jeg til å gjøre igjen. Det respekterer jeg jentene altfor mye til.

Nei, det syns ikke jeg heller. Det finnes jenter her inne som dette tipset funker på, deriblant garantert meg selv, og vi må få lov til å få dele det videre med andre. Noen vil uansett hva man prøver å si føle seg tråkket, men det kan vi ikke ta hensyn til hele tiden heller. Så lenge vi ikke er direkte slemme da selfølgelig.

Men dette er faktisk et veldig sårt tema.. så jeg beklager til de som føler seg såret.

Jeg bare syns det er helt utrolig at helsepersonell kan gå ut å si sånne ting i dag. Dette er noe min farmor kunne sagt, men det bærer jeg over med fordi hun ikke vet bedre!

Så, for all del spre det man vil, men regn med å få motreaksjoner på ting. Jeg for min del vil avlive denne myten for alltid.

Jeg stresset heller ikke med å bli gravid i det hele tatt de 7-8 første månedene, og det vil da si at her burde det vært barn i magen for lenge siden. Iflg jordmoren din. Hvor mange barn har hun og hvor lenge har hun prøvd for å event. få dem?

Wild Guess; ikke særlig lenge...

Kall meg gjerne krass, og jeg pruster og peser like fullt foran den røde kluten her ja...

Men det er ikke vondt ment, jeg vil bare at dere som IKKE er kommet dit jeg er skal FORSTÅ!

Du kan få ringe meg om ett år "juhu", hvis du er der jeg er, så kan vi snakkes... Men det håper jeg inderlig du slipper...

Selv om ting er forskningsmessig bevist trenger ikke det gjelde alle og enhver. Jeg har da lest flere innlegg både her og på 1trim, senest idag, at det faktisk kan hjelpe. Folk reagerer på forskjellige ting, både fysisk og psykisk. Og noen fasit finnes det ikke. Desverre.. :( jeg skulle gjerne ønske det gjorde det men.. Og å vente er dritkjipt. Jeg kan ikke engang forstille meg hvor dritkjipt det må være etter 12pp...

Men, stress eller ikke stress; Alle vi her inne ønsker jo en og samme ting iallefall... Bebbis!

Jeg er nå faktisk litt enig med Juhujnta jeg da... At det er så mange som stresser så fryktelig mye med det å bli gravid, at de glemmer alt annet. Som jeg har lest hos mange så sluttet de å stresse med prøvingen en stund. Reiste på ferie, giftet seg, eller gjorde mye for å slippe å tenke på alt styret en stund. Og da plutselig, så sitter spiren som et skudd. Fordi man stresser seg ned og slapper av... :-D

Men selvsagt, vi mennesker er veldig forskjellige med alt. OG TAKK OG LOV FOR DET!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...