Gå til innhold

Tisser og tisser...


StoltMammaForFørsteGang

Anbefalte innlegg

Er i min 5. uke og den siste uka har jeg våknet hver natt med stor tissetrang.... Flere som har kjent dette så tidlig/vedvarer det hele perioden fram til fødselen (hadde håpet det skulle la vente på seg)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke alene iallfall!

Jeg er på do og tisser minst en gang pr natt. Er 9 + 5 i dag, og det har vel vært sånn et par uker nå. Flyr ikke så ofte på do på dagen, så det er liksom kun på natta at det er et "problem".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

 

Jeg hadde d slik gjennom hele mitt andre svangerskap, i det første var d bare slik på slutten når magen begynte å bli tung og trykke på blæra:)

 

Har hørt at noen kan være "plaget" i begynnelsen, men så går d over frem til magen begynner å bli plagsomt stor :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du er innom og ser til oss og gleder meg med din "ekspertise". Jeg pleide aldri å være oppe om natten for å gå på toalettet før, og plutselig er det sånn hver natt... Syns det begynte vel tidlig, men er jo i det store og det hele en "billi pris å betale". Er fremdeles i storform forøvrig, og selv om mange her er "glad" for kvalmen fordi det er en indikator på hormonelle forandringer i kroppen - må jeg si at jeg er glad jeg slipper. Enn så lenge hvertfall... Vet jo mange som har godt svangerskapet ut uten kvalme i det hele tatt, men at alt har gått bra fordet. Hvordan er det med deg, Moniccen - dagene går vel alt for sakte nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, må do på for å tisse i ett kjør, nesten verre enn ved en uvi, må som oftest opp en 3-6 ganger etter at jeg har lagt meg før jeg endelig rekker å sovne også...sukk... Å måtte tisse ofte er helt vanlig i 1.trimester, det går delvis på at før livmoren popper over symfysen så trykker den på blæren når den vokser og delvis fordi det blir skilt ut ekstra mye avfall nå i begynnelsen for å "rense" kroppen litt. Normalt sett letner dette rundt uke 11-12 og kommer tilbake rundt uke 32-34. Men, det kan vare hele veien også, jeg hadde det slik med førstemann, men ikke andremann. Med førstemann måtte jeg tisse heeeeele tiden heeeeeeeeeele svangerskapet, gjett om det var slitsomt!!!??! Kunne ikke gå eller kjøre noen steder før jeg hadde kartlagt hvor det var toaletter, gikk vi tur måtte jeg beregne avstand og tid slik at vi kunne gå innsom en bensinstasjon for en tissepause underveis osv, tror faktisk dette var det mest plagsomme jeg hadde i hele svangerskapet (med unntak av syke mengder vann i kroppen helt på slutten). Men, vi krysser fingrene for at denne tissingen kun er en sånn typisk 1.trimester sak :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene er lange som år :)

Men men, noen øyeblikk er jeg bombesikker på at jeg er gravid, mens resten av tiden tenker jeg at "kanskje kanskje" :)

 

Uansett er jeg optimist:)

 

Vær glad du slipper kvalmen du, det er utrolig slitomt, selv om det er verdt det...

Man blir litt satt ut av å være konstant kvalm, og det blir litt slitsomt i lengden...

 

Hvordan var dette igjen, har du MSN? (Mulig jeg har spurt før, husker ikke i farta)

 

Det med å gå på do om natta er også litt slitsomt, særlig senere, fordi kroppen venner seg til det, og vil gjerne fortsette med det selv om det ikke er nødvendig...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heheh bare vent jenter til 8mnd.da skal jeg love det blir tissing.det er som regel mye tissing i starten og på slutten.gir seg litt etter 2-3mnd så kommer det i gjen for fullt og enda litt til når magen synker.tisset mellom 20-25 ganger idøgnet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttige innspill! Jeg var forberedt på mye tissing mot slutten (klarer sikkert ikke forestille meg hvor slitsomt dette er), men ikke at det skulle bli så ille i starten. Men som så mye annet er vel det også et godt tegn - noe som vokser, kroppen som renses... Ting skjer!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 7+6 og har vært på do hver natt i enn mnd allerede... I tillegg er jeg på do nesten hver time på dagen. Sist holdt jeg det gående slik til rundt uke 14, men nattetissinga fortsatte nå og da gjennom hele sv.skapet. Først i siste trimester var det hyppige dobesøk også på dagen igjen, men det hadde vel med at noen presset litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...