Gå til innhold

Jeg frykter vi har samme favorittnavn...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Både jeg og samboeren til broren min er i "bli gravid" gjengen. Jeg besøkte henne og broren min i går, og vi begynte å snakke om navn fordi jeg nettopp har tatt min manns etternavn. Vi sjekket på SSB hvor mange som het det vi heter og sånn, og jeg tenkte ikke på navn på fremtig barn. Men plutselig ville hun sjekke populariteten til navnet David. da ble jeg litt stressa, for jeg og mannen min har bestemt at hvis vi får en sønn, så skal han hete David. Jeg var overbevist om at det navnet var utelukket for de, fordi broren min har en nær venn som heter David, så jeg håper virkelig at det bare var et innfall hun fikk der og da. Men hva om jeg skulle bli gravid med en gutt? Bør jeg "gjøre krav på" navnet så fort som mulig? Andre som har vært i en lignende situasjon? Hva gjør man hvis to vurderer samme navn samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke lett det der, men det beste er jo å snakke sammen om det og bli enige. Min bror og han samboer venter en gutt 6 uker etter meg, og om vi ikke velger å bruke det navnet vi har snakket om, har de kanskje lyst til å bruke det som mellomnavn. Greit å snakke om sånne ting på forhånd.Lykke til.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok SÅ bra! For det første er det ingen barn på vei ennda, for det andre må det bare luftes og prates litt om - og ingen kan gjøre krav på navnet syns jeg!

 

Det kan jo også hende at favoritt-navn-opplegget endrer seg når barnet endelig er der, også kan det hende dere får jenter, og dersom begge har David til favoritt kan dere jo bli enige om "førstemann til mølla?" .... Og om svangerskap og fødsel skjer i samme tidsrom må dere kanskje diskutere det igjen, kanskje trekke lapper fra hatt??? Det er iallefall ingen god ide å KREVE navnet, men være åpen og litt offensiv.

 

Jeg opplevde at jeg luftet et navn jeg var veldig opptatt av ovenfor venninner og sytes jeg ikke fikk noen respons overhodet. Det var som om det ikke ble hørt, det ble ikke grepet fatt i liksom, selv om jeg la det fram flere ganger!! Da var jeg ganske sjokkert og vantro og såret når det 7 mnd senere kom opp som et mulig navn på en av dem sitt nye barn!!

 

Da kjente jeg meg jo overhørt som endel av en konspirasjon nærmest. Det roet seg selvfølgelig, og jeg hadde allerede brukt dette navnet som mellomnavn, men hadde jeg fått søtte kunne det godt ha blitt fornavnet.

 

Det er ingen vits å gå og ulme. Snakk om det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann til mølla sier jeg da.. blir du gravid først med gutt så tar du det.. blir ho gravid først med gutt så kan ho ta det.. ;) synes det blir teit å gjøre krav på det før.. brått så får du ingen gutter i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...