Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Har en datter på 5 år. Hun er verdens herligste jente. I morges før hun skulle i barnehagen begynte jeg å kjefte på henne fordi hun hadde lagt seg på knærne i gangen, slik at jakken og buksa ble skitten... Stakkars liten. Jeg er så hormonell og utslitt (har termin snart) at lunta mi er kjempekort for tiden! Har tenkt på denne episoden i hele dag og grått fordi det er så dumt og lumpent gjort av et voksent menneske å holde på sånn....
litagod Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 skjønner deg veldig godt, tror vi alle sliter litt med lunta her og dessverre går det ut over familien av og til. du kan jo trøste deg med at hun sannsynligvis har glemt det nå, men det er jo lov for mamma også og be om unnskyldning... og du kan gi henne ekstra ros for noe når hun kommer hjem idag, fortell henne hvor stolt du er av henne og hvor flink hun er - for hun kommer sikkert til å gjøre noe som mamma kan skryte litt ekstra av!
Hemmeline Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 Ja jenta di har helt sikkert glemt det... men du kan jo ta det opp med henne og spørre om hun husker idag tidlig når hun hadde lagt buksa der og du ble så sint, også forklare hvor lei deg du er fordi du ble så sint osv... Synes det er viktig at vi voksne også kan si unnskyld til barna og fortelle at det var dumt av oss å bli så sinte/kjefte. Også kan du skryte litt av henne og fortelle hvor gla du er i henne. Jenta di har garantert tilgitt deg for denne episoden 5 minutter etter den skjedde, men det er jo greit å prate om ting for det da:)
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 uff, kjenner meg GODT IGJEN!! Har også en femåring som er verdens skjønneste, men som selvsagt innimellom gjør ting som jeg reagerer altfor mye på! Mitt lille gull proklamert at ." jeg tror jeg har blitt pappadalt, mamma er litt irritert når babyen ligger inni magen.." Følte meg som en fantastisk mor da, gitt... Var vel sikkert på sin plass å gi beskjed til jenta at hun ikke trenger å legge seg flat i gangen, og hun har helt garantert ikke tatt skade av det. Forklar henne at du er sliten og at det er tungt for mamma å ha den lille inni magen, og at man da blir litt sintere enn man egentlig mener å bli - og si unnskyld! Når de er 5 år, så snakker de mye om dette i barnehagen, så det forstår hun:)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 Hovedinnlegger her! Tusen takk for fine svar. Har ordnet opp med henne og forklart så godt jeg kunne... Fikk en god klem og så sa un at hun er kjempeglad i meg! Jeg er så lettrørt for tida at jeg fikk tårer i øynene... Klarte heldigvis å la være å gråte, små barn kan ta gledestårer på feil måte. Skal virkelig skjerpe meg, kjenner at jeg blir irritert på meg selv... Ha en fiiiiin dag da dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå