Hermelina Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Har sååå lyst på tørketrommel, men vi har ikke plass på badet, og så dukker den geniale løsningen kombimaskin opp! Er så lei av det evige tørkestativet (selv om vi har et ekstra rom å sette det på nå) og de alltid tilstedeværende kattehårene som fester seg på ALT av klær og håndklær! Min gode samboer ser forøvrig ikke vitsen med tørketrommel: "men det blir da ikke så tørt at man bare kan legge det inn i skapet..." Der ser dere hvor mye han har hatt å gjøre med klesvasken hjemme hos mor og far... Svigermor stryker dongeribuksene hans (pleide å gjøre det når han bodde hjemme hvertfall), og det er ikke tull engang! Men jeg er bestemt på at det skal hvertfall jeg ha! Ønsket meg penger til bursdagen min til det ene formål, så kronerullingen er definitivt i gang! : )
Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg ville ikke hatt kombi. Mye i en vask som ikke skal trommles,og da må du ut og inn med alle klærne uansett. Også mister du muligheten til å sette på ny maskin med en gang den forrige er ferdig. Med en av hver kan du tørke tøy, og vaske neste runde på likt Jeg har tørketrommelen stående oppå vaskemaskina. Men det er jo min mening
Soppen Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 snakket med en dame i går som ambefalte kombi vaskemaskin og tørketrommel på det sterke. hun var kjempefornøyd. selv har jeg ingen erfaringer... berre husk at vist den må på reprasjon, så må du mest sansynleg betale reprasjoner for både vaskemaskinen og tørketrommelen. dermed kan det bli litt dyrt..
marguritten Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 da vi flyttet inn i vår nye leilighet,så fulgte det med en vaskemaskin,hvor det var tørketrommel i. den er HELT ELENDIG!!!!!! det er jo INGENTING som blir tørt i den. men vi hadde heldigvis en tørketrommel da vi flyttet inn. den står ikke på badet, men i gangen. vi har kondens samler( hvor vannet samles i en beholder) å den er vi kjempe fornøyd med. den gir også ekstra varme om vinteren.
Snupidupi Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 Tenkt å på en kombi ei stund... men læst så mye negatvt om den...
Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 Vår forrige vaskmaskin var en kondensvaskemaskin fra Husqvarna dvs at den vasker og tørker tøy i samme maskin. Da slipper du å løfte tøyet over i en ny maskin. Den er i samme størrelse som vanlig vaskemaskin så den tar ikke større plass. Jeg var veldig fornøyd med den .
CiljaS Skrevet 5. oktober 2006 #7 Skrevet 5. oktober 2006 Vi har kombi og er kjempefornøyd med den! Vi bruker den jo ikke hele tiden, kun til håndklær og slikt. Klærne blir så slitte av tørketromler. Men den er utrolig praktisk og både vaskemaskin og trommel del funker like bra som om en hadde hatt en hver for seg.
Mooncake Skrevet 5. oktober 2006 #8 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg synes det fungere helt flott med vaskemaskin og tørketrommel i ett. Jeg kan sette på vaskemaskingen med en timer og jeg velger om tøyet skal tørkes eller ikke. Dvs at jeg kan sette på vaskemaskinen før jeg går hjemifra på morran og komme hjem til tørt tøy. Jeg har ingen erfaring med at tøy ikke blir tørt, så det er nok opp til merke og alder.
*Lucia* Skrevet 5. oktober 2006 #9 Skrevet 5. oktober 2006 Hår fra dyr blir uansett ikke borte selv om du tørker tøy i tørketrommel.... I alle fall ikke på mitt tøy, her sitter hårene enda på tøyet etter flere runder med vask
Bratsj Skrevet 5. oktober 2006 #10 Skrevet 5. oktober 2006 Vi har akkurat flyttet fra en kombimaskin og til fellesvaskeri - og jeg er kjempefornøyd med fellesvaskeriet i forhold ! :-) Kombimaskinen vår var helt ny for et år siden, husker ikke merket, men den vandret over hele gulvet og bråkte noe voldsomt. Dessuten har den dobbelt så stor vaskekapasitet som tørkekapasitet - så hvis man skal tørke alt i maskinen må man ta halvparten ut og mellomlande det mens første runde tørker. Det ble heller ikke helt tørt - vi måtte henge det litt omkring på møblene før det kunne legges i skapet. Anbefaler ikke å ta babytøy i trommel,det krymper en god del.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #11 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har to huunder,den ene er hvit korthåra,,,hårene etter han er over alt. Jeg har ikke hengt opp ett eneste plagg etter vi fikk han (1år) og alle klær tåler fint tørketrummelen. Og hårene forsvinner-så du som ikke blir kvitt hår etter at klærna dine er vaska å tørka bør kanskje kjøpe en ny tørketrummel;) Tåler ikke tøyet å vere i tørketrummelen så er det ikke no å ha på Jeg vasker til og med masse av ting som skal på 40g på 60g-så dere trenger ikke å vere redde for å ødelegge det-det tåler som regel mye mere enn dere tror;) Og de fleste babyklær kan vaskes på 60grader-da tåler det tørketrummel og uten å krympe. Jeg har ikke erfaring med kombi maskin-men tror ikke jeg vill hatt det selv-men hadde jeg kun hatt plass til en så hadde jeg garantert valgt kombi-for tørketrummel er ett must;)
Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #12 Skrevet 6. oktober 2006 Vi hadde tenkt kjøpe kombi pga plassmangel...men iom at levetiden er relativt mye kortere på dem, så pressa vi inn en vaskemaskin og tørketrommel likevel..oppå hverandre...veldig trangt, men lønner seg i lengden.. - vi skal ikke bo her mer enn i 3-4år, og om det blir slitsomt flytter jeg trommleen inn i garderoberommet hihi selv om typen nekter, men ser ut som det skal gå greit
Hermelina Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #13 Skrevet 6. oktober 2006 Takk for mange svar jenter! Hva er det ikke man kan spørre om her?! : ) Skulle aller helst hatt en tørketrommel men den kan ikke stå oppå vaskemaskinen, for der stikker det ut et rør, uvisst av hvilken grunn... Men det var ulike meninger og erfaringer her! Det nok bli en kombi, bare for å bli kvitt sengetøy og håndklær og vaskekluter i en omgang. Tenker at det ikke er nødvendig å fylle maskina helt opp med vask, da skulle det gå greit å tørke etterpå uten å måtte gjøre det i to omganger. Og det med kattehårene skyldes ikke bare at vi koser med katen og så vasker klærne, men han synes det er så deilig og kjølig under tørkestativet når vi har hengt opp klærne, så da koser han seg der! : ) Babyklærne er heldigvis så små at han ikke når opp til dem med noe pels i det hele tatt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå