Gå til innhold

da har jeg bestilt ull ammeinnlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

bestilte det over nettet.

et par som er EKSTRA tykt(for mye melk) og et par som er mer normalt.

bestilte i størrelse M,,,,så jeg håper det ikke blir for stort.

leste at størrelse M var fra D skål og oppover...bruker C nå..men regner med at jeg bruker D når jeg begynner å amme.

Er det noen som skal brukke de amme skjellene som man får for såre brystvorter?

jeg har tenkt litt på det..... men det skal jo ikke være hvilken som helst skjell.....de man finner på stranden er ikke god nok...men man får vist kjøpt det på apoteket...

kanskje jeg skal vente til jeg har født...hihi.. jeg er litt ivrig.... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har og kjøpt et sett med ullinnlegg... jeg kjøpte str S jeg da... Synes de så enorme ut i butikken, men når jeg kom hjem og prøvde de var de visst ikke sååå store allikevel... Synes det var helt rart å kjøpe dem... Nesten pinlig...

men må nok bare få kjøpt noen par til... :)))

Hvor mange par burde jeg ha?

Skrevet

Jeg har minst 3 par liggende. Det blir fort luktende surt av dem, og må vaskes ganske ofte. Hadde veldig mye melk sist da, og lakk som bare det.. Men disse ull-innleggene er helt fantastisk!!

Skrevet

de anbefaler 2 par i hele ammeperioden.

så når en blir våt,så tar du bare et annet på.

kjøpte også "shampoo" til å vaske de med.

men vasket mine 1 gang i mnd eller noe..

du kan lese mere inne på www.lanacare.com

Skrevet

Dette var jo en danske nettside (greit siden du bor i danmark, hehe). Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt ammeinnlegg i ull som ikke er i str hest her i Norge?

Skrevet

Ammeinnlegg i ull er et must!

Jeg har kjøpt fire par.. husker ikke størrelsen..

Ammeskjell har jeg ikke brukt før, og tror ikke jeg får bruk for det denne gangen heller.. Venter i hvertfall med akkurat det. :-)

Skrevet

hvis du googler lana ammeinnlegg,så får du fram en del nettbutikker som selger dem.

eller så får du kjøpt de på apoteket.

jeg kjøpte noen som er ekstra tykk i midten. hvis de ikke har de på apoteket,så kan de sikkert bestille dem.

de heter lana ammeinnlegg Ekstra.(de som er ekstra tykk)

Skrevet

her er en oversikt over størrelsene:

mini- 9 cm ,A skål (størrelse xs anbefalesfor ¨å dekke hele bryste)

X-small-12 cm A eller B skål

small-15 cm B eller C skål

medium-18 cm D skål eller større.

Large-22cm D skål eller ved brystbetennelse

oval- 18x27 cm D skål eller ved brystbetennelse.

den skal kunne beskytte hele bryste.

Skrevet

Det er ganske greit med litt ekstra store ammeinnlegg om vinteren. Da holder de brystene varme og gode, i tillegg til at de suger til seg melken.

Skrevet

Jeg ble anbefalt å kjøpe ammeinnlegg av største str, selv om jeg har små pupper. Gikk opp til 75b når jeg amma. Men det var veldig greit å ha innlegg som dekte hele puppen. Beskytter også mer mot bryst betennelse.

Kanskje greit å ha et par som er små til spesielle anledninger der en går i litt strammere og penere topper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...