ChaChi Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 har alle kynnere? eller, jeg mener, har alle kynnere som de kjenner og som er vonde? tror ikke jeg har hatt noe sånt nemlig, er i min 31 uke nå. jeg har vel hatt noen vondter i magen som kjennes ut som "sting" i siden når jeg har vert ute og gått ved et par annledninger. (sånn som en får om en går eller løper rett etter å ha spist..) er det kynnere?? hm.. noen ganger blir magen min helt hard og stinn, men det er ikke vondt noen steder. varer bare en liten stund, et minutt eller noe, så blir den mykere igjen. er det kynnere?? *huff* uvitende-førstegangs.no.. 8/
ingru Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Det er nok kynnere du har når magen blir hard. Kynnere skal ikke gjøre vondt
ChaChi Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2006 ikke litt vondt en gang? hm.. kjenner jo ikke noe, annet enn at magen er hard når jeg tar på den.. merkelige greier.. lurer på hvor jeg har det fra at kynnere skal kjennes som "en liten vondt" jaja.. skal ikke klage, vondt blir det vel tidsnok.. *gruver meg ikke til fødsel--neeeeei da..*
gullemulle Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 Eg har hatt kynnere fra veke 15, så føler eg har litt erfaring på området... Når du kjenner at magen blir hard har du nok kynnere. Eg har kynnere der magen kun blir hard oppe over navlen og andre der magen kun blir hard heilt "nede". Dei er skikkelig ubehagelige, føles som eg har ein basketball i magen. Men dei er ikkje direkte vonde, slik som menssmerter eller rier. Eg får også aukande puls/ hjertebank og blir enormt varm i toppen - les: knallrød og svett i ansiktet. Eg har også kynnere som eg ikkje kjenner, har berre sett dei mens legen har sjekka livmorhalsen med vag. ul. Fasinerende...
Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 Tror nok at alle har kynnere i større eller mindre grad. De pleier vanligvis ikke være vonde. Det er kynnere du har når magen blir helt hard. De vondtene du har i magen når du har vært ute og gått er smerter i ligamentene som holder livmoren på plass. De strekkes etterhvert som livmoren vokser, og det er helt vanlig å få smerter i dem. Det er skikkelig vondt, men går heldigvis fort over.
Sukkerblomst6 Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 Heisan! Jeg har hatt mange kynnere og beskrivelsene over passer fint. Hard mage,går relativt raskt over. Jeg er iuke 33 . Jeg har fått vite at en årsak kan være stress. Dager jeg har det travelt på jobb har jeg flere/mer kynnere enn i helgene f.eks.. Mitt råd er å ta det med ro...(p.s. vet at man kan ha kynnere uavvhengig av stress også..)
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 5. oktober 2006 #7 Skrevet 5. oktober 2006 Det siste du beskrev er kynnere:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå