Gå til innhold

Er det sant det at.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

å ha et barn er som har ingen og to barn er som ti???.bare lurer fordi vi har en gutt på 4mnd og vil prøve å få en til etter jul engang.skjønner da at det blir massssse jobb,men vil som sagt ha to barn,noen med erfaringer??.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke som ti, men det er dobbel jobb med alt. Og for deg som får 2 bleiebarn, blir det nok å henge fingrene i.

Lykke til, håper det klaffer med nestemann.

Skrevet

takk for det.di fleste nevner det med to bleiebarn,men foreldre før meg har jo klart det,så vi satser for fullt etter jul.gleder meg til å gravid også.

Skrevet

Ehm, vet ikke helt hva jeg skal svare jeg:-) Jeg hadde bare min første datter i 15 år,så kom det to til med 15 mnd mellomrom. Så det er klart det er mye roligere med en, og det har jo jeg hatt i to runder. Da sistesnuppa kom, er det jo ikke tvil om at ting forandret seg. Nå dreier det meste seg om barn hele dagen, og det er mating, stelling osv i ett. Det å ha to bleiebarn spiller ingen rolle, spurte papsen her om dagen om hva han syns om det også og han var enig, men det er at det er dobbelt opp med ting som må gjøres.

Forrige permisjnonsperiode var jo mye roligere med babysang, treff, shopping osv. Nå er vi mye mer i nærområdet, siden hun på 2 år er bare 40% i barnehage(2 dager i uka). Ønsker å ha henne hjemme sålenge jeg er det, men vet mange har eldste full tid i barnehage.

Så det er vel dobbelt så mye jobb, men 10 ganger så morro:-)

Skrevet

20mnd mellom mine. Må ærlig innrømme at jeg synes det har vært fryktelig travelt. Til tider kvelende. Det er unger unger og atter unger døgnet rundt. Aldri fri den første tiden. Den største har ikke vært sjalu i form av ondskap, sinne eller trass, men har fått et voldsomt nærhetsbehov (mammabehov) og dårlig nattesøvn som igjen har resultert til overtrøtthet og sutring.

Den minste hadde mye tull med luft i mage/tarm de første månedene og en medfødt døgnrytme som ikke akkurat tilsa at vi fikk kveldene for oss selv.

Nå er minsten 5mnd og jeg begynner å trives med to barn. Det er fortsatt travelt, men minsten er stort sett blid og fornøyd nå, og det blir da bedre tid til eldstejenta.

Om ikke to er som ti, så synes jeg det absolutt er mer enn dobbelt så slitsomt som en...

Når det er sagt, så vet vi alle at dette er først og fremst det første året, og at det er masse kos med ungene :-)

Og tenk så fint for ungene som vil bli lekekamerater etterhvert!

Skrevet

Å nei da, stemmer ikke i midt tilfelle. Men så er eldstemann på alder med mange mødre her inne, mellomste i tenåra og minstemann 9 mnd. Behagelig. Spesielt ettersom alle sloss om minstemanns oppmerksomhet.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...