Gå til innhold

Hva skjer etter forsamtalen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,

håper noen av dere kan hjelpe meg. Vi skal til forsamtale i slutten av oktober. Hva skjer etter det? Fikk beskjed fra sykehuset om at vi kunne starte rett på etter denne samtalen.

Når i syklus begynner man på medisin?

Jeg venter mensen dagen etter samtalen.

Og hvor lang tid må jeg regne fra oppstart til graviditetstest? Først nå gikk det opp for meg at ivf ikke følger en vanlig syklus.. har trodd det hele veien jeg. Tenkte at en 28 dagers vanlig syklus gir en 28 dagers ivf-syklus. Er det fryktelig mye lenger med ivf-syklus?

har så lyst å være gravid til jul!!

På forhånd takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei:)

Så spennende:)

Når vi var til samtale i juni, så måtte vi vente til aug, pga ferie, men når mensen kom i august skulle vi ringe inn, da begynte jeg på spray dag 21, dvs at de teller fra 1 mens dag og 21 dager frem.

Så da skulle det vel ikke være noe i veien for at dere kan starte med en gang:):)

Ang graviditetestest så tar du den 14 dager etter innsetting av egg.

Lykke til, håpe du får starte fort opp:):)

Skrevet

Heisann trinemor,

og takk for svar!! Da betyr det at en ivf-syklus (om man kan kalle det det) varer et par uker lenger da?

Er det da slik at disse dagene med nedregulering varierer fra person til person? Og hva har det å gjøre med? (beklager mas!)

Lykke til til deg!! Håper du har en liten spire klort fast eller får en i aller nærmeste framtid!

klem

Skrevet

Heisann MaliMali..

Hvilket sykehus tilhører du? Vi skal inn til forsamtale i midten av okt på riksen. Hyggelig at noen er likt i løypa. Er dere ferdig utredet med lap etc? Jeg er også spent på om det blir noe før jul.... Har vært prøver i over to år, det er belastende.. Vi er såkalt uforklarlige barnløse..

Skrevet

Hei igjen:)

Nedregulering varierer fra person til person, alt etter hva som er grunnen til hvorfor vi ikke blir gravide, hos oss er det han(litt nedsatt kvalitet) så jeg skulle gå på spray i 2 uker så begynne å stikke. Du går på spray mens du stikker også:) Jeg var litt uheldig, mensen ble forsinket for du skal ha en blødning før du begynner å stikke, og selvfølgelig kom ikke den når den sko så ting ble litt utsatt.. Så du begynner ¨å stikke i 1 eller 2 mens dag:) Så stikker du i en 10-11 dager før du skal inn på ul for å måle eggposene. Mine tok seg veeeeldig god tid så endelig etter 18 dager på sprøyter fikk vi klarsignal:):)

Blei ganske litt forvirret nå??

Det er jo ganske forskjellig fra klinikk te klinikk med behandling så kanskje ditt opplegg blir annerledes:):)

Masse lykkr te:)

Skrevet

Hei MIzz-Lene.

vi er visst helt likt i løypa, ja.Og like historier også. Prøvd i over to år vi også. Vi er også uforklarlig barnløse. Og ja, det er belastende...

Vi skal på Haugesund sykehus. Har hatt hsg (?), sånn kotrastrøntgen av egglederne. Ikke hatt lap.

Kjekt vi er flere som går i gang med dette på samme tidspunkt. Skal følge med på deg:-)

Jeg grugleder meg veldig til dette.

Skrevet

Takk for veldig bra svar Trinemor.

Jeg er generelt ganske så forvirret, men lærte en masse nå:-)

Bare en liten ting jeg lurte på; får man mensen en gang i løpet av forsøket?

Skrevet

HELLO:)

Ja skal ha en blødning før du starter på sprøyter:) Vet ikke hvorfor, har aldri komt på å spør... Bare e sånn tenke eg:):) Eg fikk ut te slutt 15 egg, 12 ble befruktet og ett satt inn og 4 på frys;)

Me holde og te i hgsd:)

Spennende tid dere går i møte:):) ønske dokk masse lykke te, så lykkes dokk te slutt:):) Det gjør me alle!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...