Gå til innhold

Trenger litt moralsk støtte.... ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 12+2 uker på vei med barn nr to (har en nyyyydelig liten jente på 15 måneder). Vi har i mellomtiden flyttet ut av byen og jeg bruker nå ca 3 1/2 time i reising til og fra jobben hver dag. Må både levere og hente fire dager i uken pga mannen min jobber lange dager (men han har da fri hver fredag) og jeg begynner å merke at dette er slitsomt ;-/ I tillegg er jeg kvalm HELE TIDEN og kollapser på sofaen så snart veslejenta er i seng. Legger meg to timer etter henne og står opp halv seks.....konstant trøtt på jobben i tillegg. Huff, dette ble mye syting, men spørsmålet er altså ; er jeg en pyse hvis jeg ber om 20% SM og får en fridag til å hente meg inn per uke ?!? Har jobbet i ti år uten en eneste fraværsdag og sliter litt med stolthet eller et eller annet annet rart i forhold til dette med SM. Men samtidig kjenner jeg et stort behov for å kunne hente meg litt inn igjen innimellom.... Gjerne litt feed back på dette ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk på deg selv. Det er ikke verdt å slite seg ut på jobben, for man får som regel ikke noe igjen for det senere.

Kroppen sier i fra når du må roe ned, og det mener jeg din kropp gjør nå. Jeg ble sykemeldt 100% i går. Er 13+5.

Spurte pent om jeg kunne får 50% pga bekkenløsning, men han sa det ikke var noen vits, så gå meg 100% i stedet. Hadde kjempedårlig samvittighet, men de på jobben er veldig forståelsesfulle.

Folk skjønner hva du går igjennom, og man vet at dette er en tid man må prioritere seg selv og den lille i magen. Jenta di fortjener også å få litt energi fra mamma'en sin. Ikke sant????

Ikke ha dårlig samvittighet. Hør på kroppen din!

Lykke til! :-)

Skrevet

Takk ;-) Tror neppe sjefen min er like forståelsesfull (ung, ambisiøs, barnløs nerd på 28), men kanskje på tide å være litt egoistisk ;-)

Skrevet

Har lagt bort all stolthet, jeg.. Når Knotten er i seng kl 19 kollapser jeg på sofaen med en god bok og en bøtte peppermyntete og tar kvelden. Maks en maskin tøy pr dag, all oppvask går i maskinen uansett, og gubben får støvsuge når han er hjemme i helgene. De første fire mnd skulle jeg jo på død og liv holde mitt vanlige tempo, og det straffet seg gitt! På jobbreise satt jeg plutselig der med bekkensmerter, leggkramper (i legger som var totalt tømmerstokker), migrene, halsbrann og svimmelhet... Har tatt meg fire uker å komme meg igjen etter den nedturen der, bekkenet krangler fortsatt, men resten har gitt seg. Heldigvis! Null overtid, kun jobbe det jeg skal (og avspaserer når jeg har tid, så jeg får litt fritid med sønnen min på dagtid), og slik har jeg tenkt å ta vare på helsa resten av svangerskapet. Har heldigvis en forståelsesfull sjef, men som hun sier - mye bedre at jeg tar hensyn til meg selv enn at jeg går på en smell!

Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet!

Jeg ville sykemeldt meg TVERT!

Man skal da ha et liv utenom jobben også, selv om man er gravid!

Skrevet

Ta vare på deg selv. Er ikke meninga at du skal ta ut alt på dagen og ikke ha noe overskudd på kvelden. Du er jo bare 12 uker på vei og allerede veldig sliten. Ville bedt om litt sykmelding jeg ja. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...