Gå til innhold

Paracet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når gir dere paracet til febersyke barn. Jeg gir kun hvis han har nemere 40 når han skal legge seg. Dette for at han skal slappe av å sove godt.... Er hjemme idag med syk unge og han hadde 39,4 eller noe på formiddagen men han er ikke plaga av det leker og ser i bøker og klager ikke over noe vondt eller ubehag. Er bare litt roligere enn vanlig.Da mener jeg det er unødvendig å gi febernedsettende.

Hva syns og gjør dere?

Og hva ligger deres barn på i morgen og kveldstemp når de er friske?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies at det er unødvendig å gi febernedsettende på barn som har under 39 i feber.

Men siden det er variasjoner i normaltemperaturen,noen er jo varmere en andre normal temp, så er det jo en vurderings sak.

Jeg er enig i at en kan vente når gutten tilsynelatende har det ok.

Jeg tenker at det er ikke bra om de får febernedsettende,og føler seg så bra at de overanstrenger seg når de egentlig er syke.

Men jeg hadde nok gitt febernedsettende om det ble høyere feber en han har nå.

Vesla her har en normaltemp på i underkant av 37 normalt.

Skrevet

Jeg gir paracet når han bikker over 40 eller hvis han blir så slapp og utilpass at han ikke spiser/drikker.

Skrevet

Jeg er ikke så opptatt av selve temperaturen. Tenker at det er mer relavant hvilken allmenntilstand de har. Min eldste tåler temmelig høy feber før han blir utslått. Han har nok aldri fått paracet før han har passert 40. Når han ikke orker noen ting, klager over vondt i kroppen og er generelt sliten får jeg ham til å ta. Minstemann har ikke hatt feber mange ganger, men det virker som om han er mer plaget når temperaturen stiger. Etter siste vaksine hadde han ikke kommet helt opp i 39, men var grinete, hadde tydelig vondt, klarte ikke å sovne for formiddagslur. Jeg ga ham da paracet.

Skrevet

Gutten min har aldri hatt feber, men hadde nok ikke kommet til å gitt han paracet hvis ikke feberen var høy.

Men har gitt paracet ved andre ting. Vet ikke hva som har vært galt, men noen netter har han hylt helt hysterisk i 4-5 timer og har skikkelig vondt. Om det er magen eller voksesmerter vet jeg ikke, men det hjelper ihvertfall...

Skrevet

Min gutt hadde aldri hatt feber før, før han en natt fikk 39.6 i tempratur. Da fikk han alvorlige feberkramper og lå på sykehus til utredning.

Legene gav oss beskjed om å gi paracet ved feber over 38.5. (Paracet kan ikke hindre kramper)

Skrevet

Jeg har også vært usikker på dette. Helsesøster sier at det på generelt grunnlag pleier å anbefale å gi febernedsettende dersom temperaturen går over 39,5, dette for å forhindre at barnet blir så varmt at det får feberkramper. Jeg har holdt meg noenlunde til dette, kanskje spesielt på kveldene/nettene.

Er ikke helt sikker på hva tempen pleier å ligge på når han er frisk, men tror det er 37 eller rett under.

Skrevet

Sist eg gav guten vår parcet pga feber var då han hadde den 4. barnesykdom og låg mellom 39,5 og 40,2 grader. Gir ikkje under 39,5 viss det ikkje er noko anna enn feber som er problemet.

Veit ikkje vanleg kveldstemp for guten vår, men morgontempen pleier å ligge på 36,8 - 37 grader når han er frisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...