langevipper Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Hei Zadine:-) Jeg har ikke hørt om mange som heter Oda Marie nei. Jeg syns navnet er kjempe fint, og særlig også fordi det betyr noe både for meg og min samboer:-) Vi valgte Oda fordi det er hokjønnsform for Otto som både var min oldefar og bestefar sitt navn og pluss at bestefaren til min samboer het det også. Marie valgte vi for det var mellomnavnet til min stemormor som døde noen dager etter at hun fant ut jeg var gravid. Min datter er blitt 3 mnd og vi bor i Bergen:-) Hvor i Rogaland kommer dere fra da? Hvordan kom du på Oda Marie da??
zadine Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Hei Mor*til*Oda-Marie(04.07) Jeg har alltid vært fascinert av kunst og kunsthistorie. En dame som fascinerte meg der er Oda Krogh. Tror jeg bestemte meg for Oda når jeg hadde kunsthistorie på skolen da jeg var 17 år. Marie valgte vi fordi min mormor hadde Marie som mellomnavn. Og mormor betydde veldig mye for meg, derfor ville jeg kalle min datter opp etter henne. Hun døde for 9 år siden. Høres noe egoistisk ut, fordi min mann hadde ingen forhold til disse navnene fra før, men han synes det er kjempefint navn nå da;-) (han ville ha Sofie, men så kalte vi den ene katten vår for Sofie i stedet, katten lignet en Sofie sa jeg;-) Personlig synes jeg at datteren din har et nydelig navn;-) Vi bor på Ålgård Bor dere midt i Bergen eller?
langevipper Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2006 Hei Zadine:-) Det var også jeg som kom på begge navnene, men jeg likte Oda og fikk troen på at samboeren ville like det også fordi han hadde et nært forhold til sin morfar. Hadde min samboer fått bestemme helt hadde nok datteren vår blitt oppkalt etter en Arsenal spiller...hehe Vi bor litt utenfor Bergen, skal snart flytte litt nærmere byen...det blir deilig for det området er mer sentralt og bare 10 minutters spasertur til kjøpesenter og flere matbutikker. Nå har vi bare Spar rett i nærheten og der er det DYRT å handle mat. Hvor ligger Ålgård? Jeg har ikke hørt om det stedet:-)
zadine Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 Hei igjen;-) Ålgård ligger rett utenfor Sandnes, som ligger rett ved Stavanger igjen;-) Du har ihvertfall utmerket smak når det gjelder navner;-) det er mange som skryter av navnet til oss, men på en annen side, så gjør vel de fleste det av høflighets hensyn;-) Når det er så sjelden at man treffet på navnet så er det moro å høre hva som inspirerte synes jeg;-) Er litt godt å ha et navn som ikke alle har, men kjekt å se at andre har samme smak på en måte;-)
langevipper Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2006 Hei igjen:-) Vi får også høre at navnet vi har valgt er fint, men tror nok også at mange gjør det av ren høflighet. Jeg er helt enig med deg, er glad for at vi har valgt et navn utenom det vanlige. Litt kjedelig å ha tre jenter i samme gate med samme navn. Jeg er allerede begynt å studere igjen, så her er det min samboer som har permisjon. Men jeg studerer via nettet og ammer/ pumper meg og får masse tid med både gullet og samboeren min. Hva holder du på med da?
zadine Skrevet 6. oktober 2006 #6 Skrevet 6. oktober 2006 Du er heldig da som får masse tid sammen med både gullet og samboer;-) Hva studerer du da? jeg jobber i nordsjøen, så jeg er borte i 2 uker og hjemme i 4 uker. Får også mye tid sammen med tulla. Nå hører jo ikke jeg til på småtroll 0-1 men på 1-2 år, men jeg synes ikke det er så lenge siden jeg hørte til her, hun er jo bare 17 mnd, så jeg har ikke klart å løsrive meg helt herfra. Må sjekke begge forumene.
langevipper Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2006 Hei igjen Zadine:-) Jeg studere regnskap via nettet så jeg får masse tid med samboeren og gullet ja. Blir mye jobbing på oss fremover når vi overtar den nye leiligheten i november. Vi skal pusse opp hele leiligheten siden den ikke ser så bra ut, så vi flytter nok ikke inn før over nyttår. Hvordan er det å være vekke i 2 uker av gangen da? Jeg er visst begynt å være våken om natten nå, huff og Oda våkner nok om 3-4 timer og vil ha pupp...er nok veldig heldig som har en som sover natten igjennom. hun sovnet kl 23. Har du en mail adr så kan vi kanskje holde kontakt med hverandre? , så vi kan høre hvordan det går med hverandres Oda Marie:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå