Gå til innhold

Noen som greier å kjenne hvordan babyen ligger?

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner og jeg kjenner, men skjønner ingen ting. Forrige gang jeg gikk gravid kjente jeg liksom hodet, ryggen og rumpa helt tydelig. Nå synes jeg alt bare er rot der inne. Haha. Kanskje hun ligger på tvers med ansiktet ut? Skal til jordmor i morgen og håper hun kan kjenne det. Hadde jo vært litt beroligende om hun snart snudde nesa nedover...

Fortsetter under...

Legen var ikke helt sikker i dag, men mente at h¤n ligger med hodet ned og beina opp. Jeg kjenner hvertfall bevegelser oppe til høyre under ribbeina, men hvilken vei nesa peker aner jeg ikke!

Er litt artig å kjenne etter, men plutselig blir jeg redd for at jeg klemmer babyen på nesa eller at jeg skal brekke beinet eller noe, og da tør jeg ikke lenger! Men legen var jo ganske "røff" idag, så vet ikke helt jeg...

Annonse

Jeg kjenner spart øverst i magen, oftest på høyre side, og hikking kjenner jeg langt nede i magen, så jeg har konkludert med at han ligger med hodet ned. Av og til kjenner jeg småbevegelse langt nede, og jeg tror det må være hendene. Jordmor kjente hodet nederst i magen, men det klarer jeg ikke å kjenne selv. Håper han ligger sånn til han skal ut, men det er nok litt tidlig ennå...

jeg kan ikke kjenne det.. men forrige gang, var det ikke noe problem i det heletatt!!

men jeg tror at min lille turbo danser rundt inni magen min, for jeg kjenner spark og bevegelser overalt inni der..

akkurat nå, er vel babyen oppned, slik den skal, for jeg blir sparka i ribbeina, men den snur seg sikkert igjen!!

det er ikke lett dette!!

skal til jm til tirsdag, så da får jeg kanskje vite litt mer??

klem, klem

Jeg klarer ikke kjenne det i det hele tatt jeg.

Syns jeg kjenner spark/slag overalt fortsatt...

Men er en del "irriterende" dytt på høyre side langt oppe. (God til å forklare nå merker jeg) he he

Sist jeg var hos jordmor (3-4 uker sia) lå hun med hodet på venstre side av magen og på tvers med beina på høyre side.

Ligger jeg på siden (uansett hvilken side) så kommer det demonstrative spark/dytt så jeg skal flytte meg. Er nok en bestemt ung dame der inne allerede.

Morkaka mi ligger foran (ut mot magen lissom) så jeg syns det er vannskelig å vite hva jeg kjenner og ikke kjenner, men det kommer jo en arm, fot eller noe annet lite "ut" av magen ganske ofte syns jeg. Men legen min klarte ikke kjenne forrige gang jeg var hos han hvertfall..

ja, jeg kan kjenne at hu ligger med rumpa på min venstre side og med beina på min høyre side... også dytter hun hodet ned i blæra mi.... så dette viser seg å være hennes favorittstilling... har ligget sånn i flere uker...

Jeg var hos jordmor idag, og hun sa akkurat det jeg håpet på: Babyen ligger med hodet ned i bekkenet og rumpa opp. (Ikke lett å kjenne på seg selv, tydeligvis.) Akkurat som de andre barna mine gjorde. Veldig betryggende, synes jeg. Men ikke for det, jeg hadde taklet setefødsel også jeg. Bare så deilig å vite at nå blir det samme som sist. Trygt og godt. Åh, nå begynte jeg å glede meg skikkelig til fødselen!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...