Gå til innhold

Greit å ikke amme? Noen her som ikke ammer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel, her inne ammer/ammet vel de aller fleste, men så det er sagt, ditt problem er et som er vanskelig å gi hjelp for. Det er faktisk de babybøker som sier de kan hjelpe med alt annet, men for de som har det som deg er det bedre med mme. Vet du hvorfor du har det sånn?

Jeg er ikke sikker, men tror det har mye med at venninna mi fikk brystbetennelse, og masse ubehag med det. Et par andre venninner har slitt med brystspreng og såre brystvorter.

Bare ei av venninnene mine har positive opplevelser med det, så jeg er redd for å få de samme problemene som de har hatt.

Sitter du med angsten i magen så er det lite å gjøre med det nå som barnet er født. Men ved senere barn (hvis du ønsker det) kan du jo for eksempel snakke med ammehjelper lenge før fødselen, og få tett oppfølging i den første tiden. Det er knalltøft å være mamma i begynnelsen. Uansett hvordan man gjør det.

jeg ammet 1 mnd...men det var sommer og varmt..hun var helt utmatta, og jeg var nøtt å se mengden hun fikk..så det endte med flaske gradvis...nå får hun bare flaske..(mme)

jeg savner å amme, det er en fin nærhet..men jeg fikk roen inni meg når jeg så hun fikk mengden i seg...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...