Gå til innhold

tips ang sydentur med jente 4mnd ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei sann hopp ;)

vi reiser 14 dager til porto rico med Sol i desember , hun vill da vere 4 mnd..

Noen som har erfaring med sydentur og baby??

Tips ang hvordan jeg kan gjøre dette ??

har begynt å få litt små kalle føtter ;) hehe

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi reiste med en 4 mnd gammel baby nå nettop, gikk kjempefint. Ammer du er det jo ingen sak og har du flaskebarn er det litt mer jobb(vi har det) men vi hadde varmt vann på termos og kaldt i kjøleskapet. Husk at det også kan bli litt kjølig på kvelden så ta med litt langermet tøy og, ellers lå han kun i bleia på dagen.

Vi var på stranden også,med parasoll og babyline solkrem gikk det helt fint, han storkoste seg, duppet til og med tærne litt i vannet.

lå et par timer på stranden så gikk vi opp i leiligheten og satt heller litt på verandaen så mini fikk sove inne.

På kvleden la vi hani vognen og han var med ut da vi skulle spise, noen ganger våken og noen ganger sov han,men han sutret ikke engang, mye å se på og kjempmasse oppmerksomhet.

gled til ferien det vil gå kjempefint.

God tur.

klem

Skrevet

tusen takk for svar ;)

Jeg har også flaskebarn gitt .. men håper på at det kanskje har blitt litt grøt og event middags glass i den tiden der..

Virker ikke som snuppa liker mme har prøvd alle mulige merker , å ho bare grøsser.. men spisere det opp til slutt da... men i allefall tror jeg vi starter med fast føde så fort vi får grønt lys av hs.. ;)

Tusen takk for tips ;)

klem

Skrevet

vi hadde og begynt med grøt og frukt glass. Vet ikke hvor lenge du skal være borte,men grøt og mme pulver ville jeg tatt med. Fruktglass får man kjpt, men merk at de både har honning og sitrusfrukter i noen av glassene. sjekk inholdet. bleier ville ikke tatt med, Dodott er det samme som pampers og er ikke noe dyrere der en her. vi hadde også med oss malt fra norge om du bruker det.

Skrevet

Har nettopp vært med lillebror som ble 5 mnd mens vi var borte, han storkoste seg. Bare pass på at de holdes i skyggen og ikke har for mye klær - så går det sikkert kjempefint. Vi hadde med en sånn solseng med babygym inni som vi kjøpte i sommer, i tillegg hadde vi strandtelt (soltelt) for ofte ble det for tett og varmt og kjedelig i vogna hele dagen. Han sov stort sett ute i skyggen, masse fine skyggeplasser på hotellet vårt. Ellers lå han endel på magen i vogna med fjeste mot oss liksom, da fikk han se og følge med litt. Hadde sportsvogn uten bag.

På flyplassen brukte vi babybjørnsele, og husk å gi flaske når dere letter og lander, så slipper hun vondt i ørene. Det funket kjempefint (jeg ammer da). Vi bestilte også første rad på flyet slik at han fikk sånn babyseng på veggen. Der lå han og sov, deilig.

Så bare ta det med ro, det går superfint.

GOD TUR, og bare spør om det er noe.

Skrevet

tusen takkfor fine tips ;)

hva skulle jeg gjort uten dere ;)

klem

Skrevet

bare hyggelig, les mer på Reisedebatten også.

Har du mail adr kan j sende noen bilder av lillebror som koser seg i skyggen

Skrevet

Bleier og NAN kan du kjøpe i syden

MEN TA MED DEG GRØT HJEMMEFRA!!

Dette fordi det er så mye sukker i grøtene der nede, og babyen blir vant til at grøten er søt og god - og du kan risikere at babyen din ikke vil spise den norske (kjipe) grøten etterpå...

Skrevet

Vi skal også reise til Porto Rico i desember med 4 mnd gammel baby, som også er flaskebarn!

Vi drar i romjulen, den 26`ende. Når drar dere?

Skrevet

Vi skal også til syden i desember... til Gran Canaria... Vi reiser 16 des og kommer hjem den 21 des. å det blir deilig!

Snuppa vår er da 8 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...