Jordbærjenta:-) Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Tips til hva jeg kan gjøre.. Stakkar lille nurket er jo sørpe tett, vanskelig og sutte på puppen når han er så tett også! Har lagt noen bøker under senga så han kommer litt høyere med hødet.. Mirwana saltvanns-nesedråper - kan gi det? Funker det raskt? Hva med morsmelk?? evnt andre tips, vil ha han fort frisk:-)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Morsmelk, og en stund etter sån nesesug :-)
leila28 Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 morsmelk har jeg hørt fungerer veldig bra!
Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 Saltvannsdråper kan du bruke så mye du vil av. Ellers er morsmelk et godt tips og(men ikke alltid så lett å få inn i nesa). God Bedring!
ida_m_1987 og Thea Louise Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 jeg fikk beskjed om å dryppe morsmelk i nesa...legge noe under senge bena så ungen lå på skrå (nedoverbakke) det hjalp visst for pustingen...men dro til legen også, og lyttet på lungene... prøv med en sprøyte...det får du på helsestasjon... hadde tidlig forkjølelse her nå... ,em det gikk over tter en ukes tid
ida_m_1987 og Thea Louise Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 sprøyte til å dryppe i nesa asså hehe....
Happy Ignorant Skrevet 5. oktober 2006 #7 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg legger lillegutt på magen på tvers over lårene mine en liten stund. Det liker han godt, for han har litt mageknip, men da kommer det også en del buser og snørr ut, og den værste surklingen i nesa gir seg. Kanskje det kan være til hjelp.
Happy Ignorant Skrevet 5. oktober 2006 #8 Skrevet 5. oktober 2006 Har også fått tips fra hs om å bruke en ørepumpe, en sånn orange gummiballong, til å suge ut snørra med, men har ikke fått det til å funke helt selv.
CrazyCat Skrevet 5. oktober 2006 #9 Skrevet 5. oktober 2006 Drypp nesen med morsmelk eller saltvann før hver amming. Pass dessuten på at h*n er passe varm hele tiden. Det viktigste er at du følger med å temperatuen og den generelle formen til minien din. Alle babyer skal til lege dersom de får feber når de er under 3 mnd. Bra at du har lagt ungen med hodet høyere. Det er nemlig mye lettere å puste sittende enn liggende når man er tett i luftveiene (personlig erfaring med atma og luftveisproblemer gjør at jeg vet dette veldig godt). Håper forkjølelsen gir seg raskt. Lykke til videre
mai mammaen til to Skrevet 5. oktober 2006 #10 Skrevet 5. oktober 2006 hvis han blir vedlig tett så ville jeg gått til legen. små babyer puster kun med nesen og kan slutte å puste hvis nesen blir for tett...
Sigbeth Skrevet 5. oktober 2006 #11 Skrevet 5. oktober 2006 min baby er ofte tett i nesa Jeg gjør som følger: (når jeg hører at han er tett): håndmelk ut noen spruter med morsmelk (f.eks i et eggeglass), ta en liten plastsprøyte, sug opp bittelitt og sprut det inn i det ene neseboret. Gjenta i det andre neseboret, men vent til hn puster før du sprøyter inn i det andre (altså holder ikke med å "dryppe en dråpe" inn, det må være en liten sprut) kan også bruke saltvannsdråper(også her sprut!), men det er "eklere" for mitt barn, da illskriker han!. Når begge nesebor er dryppet, snu hn over på magen. Da kommer enten snuen ut av seg selv, eller du må bruke et nesesug (fås på apotek og er en eminent oppfinnelse). Kommer ikke snuen av seg selv, snur jeg ham igjen og bruker nesesuget. Må kanske prøve noen ganger før alt kommer ut. Utrolig hvor mye snue de kan ha i de små nesene sine! Liker ikke dette suget da, prøver å vri seg vekk, men bare hold lett rundt kinnene til barnet, og smil (pass på eget ansiktsuttrykk når man gjør slike "slemme" ting) og hold ut skrikingen litt - -viktigere at man får bort snuen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå