Gå til innhold

Bronkitt-aktig hoste i uke 39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 39 nå og er blitt sørpeforkjølet med en bronkitt-aktig hoste som sitter langt nede i halsen/lungene. Det surkler og piper skikkelig nedover i lufteveiene.

Dette er selvfølgelig slitsomt, nå som jeg har problemer nok med å puste fra før. Og når jeg hoster, noe jeg gjør nesten hele tiden, kjennes det som babyen blir klemt flat. Også er jeg selvsagt litt bekymret for at fødselen skal sette igang før jeg er blitt frisk..

Er det noen som vet om dette på noen måte kan være skadelig for barnet? Jeg er ikke så lysten på å gå til legen hvis det ikke er nødvendig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nettopp vært gjennom en kraftig forkjølelse der legen var veldig bekymret for om jeg hadde fått lungebetennelse. (Skvatt litt når hun ble mer bekymret enn meg..)

Hun sa at det var nok ikke farlig for barnet med den kraftige hostingen (så lenge jeg ikke hadde veldig høy feber i tillegg), men at jeg sleit meg ut på det. Hun var mest bekymret for om jeg ville holde ut en fødsel i den tilstanden jeg var i...

Så jeg fikk beskjed om å knipe igjen en uke til - og det klarte jeg... Ikke det at jeg ønsket det egentlig da, er overfødeklar nå..

Skrevet

Takk for svaret!

Jeg snakket med legekontoret i dag, og de var bekymret for det samme, så jeg skal inn i morgen og se om det er noe jeg kan få antibiotika for. Jeg har nok ikke feber, men jeghar ihvertfall ikke krefter og lungekapasitet til å jennomgå en fødsel slik tilstanden er nå.

Føler meg ikke helt klar enda heller, så jeg skal prøve trikset ditt og knipe igjen minst en uke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...