Gå til innhold

Oktober: Treffet onsdag 11/10 kl. 12

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Takk for hyggelig treff i går. Det var kjempekoselig å se babisen til Caef, og håper at Ina78 og kåa tar med seg sine neste gang!

Som vi avtale i går møtes vi neste gang på Mecca (ja Marylu, du hadde rett:-) Her er linken:

http://www.mecca.no/velkommen.html

Blir kjempespennende å se hvem som dukker opp neste gang (uten å legge press på noen selvfølgelig:-). Jeg planlegger i hvertfall å dukke opp - dersom ikke fingerstivhetstegnet til Caef har noe for seg da... hmm - og fullmånen på lørdag seff.. Vi får se:-)

Håper alle legger inn utvikling etter hvert på denne linken! Alle tvetydige og utvetydige tegn osv!

Er det mange som er støle i dag forresten? ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6564536-oktober-treffet-onsdag-1110-kl-12/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på kontroll hos legen min i dag, og hun påsto bestemt at födsel var rett rundt hjörnet og at det ikka var vits å sette opp time neste uke...Kjenner at det er litt vanskelig å få en slik beskjed, blir glad, men samtidig blir fallhöyden så stor! Hun sendte meg til ullevål pga at jeg kjenner så lite liv. Kom derfra nå og alt var bra med Oscar. Han beveger seg mye, men jeg kjenner bare noen av bevegelsene. Sannsynlig pga foranliggnede morkake samt mye kynnere. Ellers var hodet langt ned i bekkenet og han var visst gjennomsnittlig stor.

Det var en oppdatering herfra, nå skal jeg lage pizza og slappe av m film. Takk for sist, kos som alltid! Vi höres!

Klem

Jeg skjønner hvordan følelsen der må være.. Jeg blir jo konstant fortalt at jeg ikke kommer til å gå til termin, men hva om jeg går over? Jeg kommer til å bli sprø jeg da. Og muligheten er jo der. Men jeg krysser fingre for at det skjer noe snart med deg Marylu!! Det er 6. imorgen!!!!!!!!

Bra at Oscar har det fint, det er det absolutt viktigste. Hils mannen, og kos dere med pizza.

Og til dere andre: takk for hyggelig treff, og må jo bare si at jeg er LITT misunnelig på Caef. Vi sees uken etter neste. (kanskje det blir nesten bare vogner der da??)

Vi skal til Sverige imorgen, så Bergen på lørdag. Blir ikke mye hvile selvom jeg er sykemeldt. he he

Vi sees snart!

KLem

OI, så spennende da, marylou! Av ren nysgjerrighet; sa hun noe om hvorfor - hva hun baserte det på? Har ellers stooor forståelse for at en slik beskjed er både og - men å slappe av med pizza synes jeg hørtes ut som en veldig god idé i alle fall - prøve å slappe av, i alle fall:)

Selv har jeg bedrevet yoga i dag og er fryktelig stolt av meg selv for det -for jamen begynner ting å bli tungt!

God tur til Bergen, pusefrøken - og masse lykke til, marylou - og alle andre oktoberdamer:)

Kjempespennende for deg Marylu! Jeg lurer også på om det var noe spesielt som lå til grunn for legens vurdering? Jeg var på kontroll etter treffet på onsdag: han gjorde da de vanlige kontrollene, og alt så bra ut! Så forberedte han meg på generelt grunnlag på at jeg kunne gå over med en uke, men at det var helt normalt.. sikkert fordi jeg virket i så god form! hmm grmf:-)

Jeg bare fortalte hvordan siste halvannen uken hadde värt med verk, konstante kynnere, litt rier samt slimproppen som gikk. Også kjente hun på magen og sa at han lå veldig langt ned i bekkenet. Det var det egentlig...Så jeg klarer ikke å tro helt på det, men samtidig er hun jo lege. Ja ja, det er uansett ikke lenge igjen. Og sinnsykt spennende å fölge med på alle sammen!

Vil önske Mill Hege masse lykke til i dag også!!

Ellers har vi svensk tastatur på pc, derav ö og ä, he he...

Klem

Annonse

Høres jo ut som om hun kan ha rett, ja, men forstår samtidig at du ikke vil juble på forskudd - kjipt dersom det ikke slår til!

Krysser fingrene for deg:-) Du har jo tross alt hatt litt flere vondter enn meg sålangt, tross senere termin (din snik:-)

Halloooooooo alle sammen!

Tenker masse på dere og skjønner at det er ting på gang både her og der. Kom hjem fra Ullevål i dag kl. 13 og har gledet meg sånn til å se hvordan dere ligger an!!!

Jeg har masse info om hvordan det er på Ullevål. Og jeg må bare si en ting: alle er helt fantastiske *griner* (dag 4 i dag - tårene bare triller).

Skal prøve å komme til onsdag - og jeg kan fortelle dere om alt dere lurer på hvordan jeg opplevde det. En fin versjon - eller en vondtere, dere får velge selv.

Har ikke tid og anledning til å legge ut så mye akkurat nå. Må prioritere søvn (har sovet 10 timer på 4 dager) men håper på å komme ovenpå igjen snart og sende dere litt.

Ang. rom på Ullevål. Man får et privat undersøkelsesrom før fødestuen. Ikke noe problem for meg ihvertfall. Før dette rommet var ledig satt jeg med heisene og ventet. Har forøvrig vært på hotellet - og til dere som skal der: gled dere. Fantastiske folk og utrolig god mat der. Og man blir SULTEN etter fødselen, det lover jeg!!

Må løpe nå.

Snakkes!

Takk for infoen Kåa, og igjen; gratulerer kjempemasse med gutten din!

Gleder meg til å se dere begge to, og håper at du har anledning til å komme neste onsdag:-)

Håper du kommer deg igjen snart, slik at du får nyte i fulle drag den herlige tiden du har foran deg nå:-)

Har bestemt meg for å tenke på noe annet og prøver nå bevisst å ikke være her inne så mye - merker at jeg blir litt stressa av det. Synes aldri det blir min tur liksom....

Men vil ønske alle dere som er i gang utrolig masse lykke til!!

Håper flest mulig har anledning til å komme på onsdag - med eller uten mager og de små nusselige nurkene:)

GOD HELG til dere alle!!

Hei jenter!

Neste BIM-treff - altså om to dager - kan vi heller møtes et sted på Frogner/Majorstuen? Feks. Conzenzo, M eller Frogner Plass??

Ikke meningen og "ødelegge", men da er det større sjanse for at jeg får til å komme. Har akkurat fått til amming (Puh, slitsomt og meget vondt for min del) og har lyst til å ha mulighet til å løpe hjem hvis jeg ikke får det til. Jeg har faktisk ikke truffet noen mennesker etter fødselen (bortsett fra foreldre og svigers), så dere vil bli de første jeg ser - så som dere skjønner er det litt tidlig.

Men, jeg har ikke anledning til å surfe/maile så mye (har knapt tid å dusje) så jeg må be dere "ordne opp" slik at alle har fått beskjed og sende meg en sms om hvor det blir i så fall.

Håper jeg ikke er vanskelig. Har veldig lyst til å få til å treffe dere og fortelle (til noen som er meget interesserte :-) og vise frem pjokken!

Sender en mail ang. dette også.

Klem,

Halooo!

For meg er det akkurat det samme - det viktige er jo at alle som ønsker å være med får være med! Noen som husker hvordan det var på conzenso? På Cafe M er det veldig trangt, og Frogner plass er jeg ikke kjent på! Dersom de vanlige kommer, antar jeg at det dukker opp tre barnevogner - de som fødte i helgen er vel ikke helt klare til å stikke innom enda (selv om de selvsagt er velkommne og savnet:-)

Tror "barnevognene" får bestemme! Vil jo veldig gjerne ha med Kåa da:-) Ut over dette er det for meg akkurat det samme - jeg trenger jo bare plass til magen min:-)

Hva sier dere Caef og Ina78?

Klem,

Annonse

Hei,

Her sitter jeg mens vannet pipler og strømmer frem:)

Den selvpålagte pausen herfra hjalp nok - for nå er det jamen i gang hos meg også! Føler meg i mye bedre form enn de to siste ukene hvor jeg har hatt mange vonde stramminger i magen - så akkurat nå gleder jeg meg bare. (sikkert temmelig dumt..)

Så da kan jeg vel nesten ikke påberope meg en mening om hvor treffet skal være heller...:)

Hei, hei!

Svarte deg på mailen (ja jeg har ekstremt lite å gjøre om dagen; sitter i sofaen med laptopen på fanget og ser på dr phil akkurat nå, så er veldig oppdatert når det skjer noe nytt på mail eller BIM:-)

Vil bare si: Hipp Hurra og Juhu på dine vegne, samt konstantere at vi nå bare er tre-3- mager igjen *snufs*...

Husk å sende oss et bilde av nurket da når det hele er overstått:-D

Klem,

Dr. Phil er et must -sitter sånn delvis og ser på det nå jeg også.

Noen små konsentrasjonsproblemer bare i dag - men kan ikke gjøre så mye annet enn å vente ennå. Men hvis du skulle lure så prøvde vi altså kuren til Marylou (eller var det Rikshospitalet) - og jeg har drukket en skikkelig guffen lakrisrot-te...og i går gikk jeg en slitsom lang tur...men vet jo ikke om noe av dette gjorde utslaget.

Skal nok oppdatere dere ja - og din tur kommer helt garantert (selv om det ikek føles sånn). Jeg vet jo selv hvordan det høres ut - men prøv åslappe av ognyt de siste dagene hvor du bare kan tenke på deg selv. Spis godt og gjør bare masse koseting...!!

Klem herfra

Lykke til heltklar!

Jeg er litt usikker på om jeg kommer. Men jeg skal prøve. Syns at jeg bare sitter med puppen ute og hvis ikke er jeg på badet og bytter bæsjebleier. Hun blir liksom ikke mett med en gang. Må av og til mate henne hele 3 ganger før hun er såpass mett at hun sovner. Så da tar matingen fort over 1 time. Men det å kjøre bil eller ligge i vogna, da er hun som en engel og bare sover.

I morgen skal jeg til helsestasjonen og veie henne. På torsdag kommer ei helsesøster på hjemmebesøk.

Et tips til dere som har bleiebøtter: Ha nok refill!! Min er full allerede og jeg må ut å kjøpe ny.

Hihi, dr. phil ER et must:-) Mannen min jobbet hjemmefra noen dager i forrige uke, og han holdt på å le seg i hjel av tv-rutinen min: Begynner litt før ti med Ellen-show, så strong Medicine, deretter dr. phil før jeg switcher over til TVNorge for å se slutten av drømmekvinnen Hawaii:-)

Strakk meg så langt at jeg prøvde sex på lørdag for å gi fullmånen et lite dytt, men det var nok ikke stor nok innsats... får vel seriøst vurdere Marylu-kuren og muligens øke inntaket av kanel:-) Turgåing er fånyttes da jeg vralter for tiden og må tisse ustanselig...

Er litt misunnelig på deg, men tror nok du har rett i at jeg bare må nyte de siste dagene - blir jo tross alt nok å holde fingrene i når den lille endelig melder sin ankomst!

Ønsker deg lykke til i dag! Håper du får en flott fødselsopplevelse som ikke blir alt for avskrekkende for deg og oss andre:-) (ikke at man har noe valg lenger da...)

KLem,

Blir det Conzenzo da??? Jeg er sikker på det går bra med 3 vogner der - dessuten tror jeg det er litt tomt der på dagene.

Noen må konkludere for meg - og passe på at alle har fått beskjed når det er bestemt. Har så lyst til å være på mail og nett og lese alt som skjer med dere men jeg må bare løpe og sove litt. Har ammet fra kl. 1 - 7.30 i dag morges. Fikk 3 timer søvn før og 45 min. etterpå , så nå må jeg prøve å få en time mens mannen min er ute å triller.

Puh, hektisk!!

Så spennende da, heltklar!!! Det er ikke dumt å glede seg, jeg gjør det selv. Det er en inni.....vond, men helt fantastisk opplevelse vi skal gjennom!! Jeg vil også NÅ! "Alle" spådde jo at denne babyen min skulle bli født så forferdelig tidlig, og nå sitter jeg altså her og leser med misunnelse om alle dere som er i gang eller og har født mens min egen termindato nærmer seg faretruende. Ja, ja - det er uansett ikke lenge igjen :-)

Tvi-tvi.

Dersom ikke noen har innsigelser, så foreslår jeg (og Kåa) da at vi møtes på Conzenzo onsdag 11/10 kl. 12! Håper så mange som mulig har anledning til å komme:-)

Høres ut som om du har en stressende dag Kåa. Får håpe at du snart får styr på ammingen slik at du får hvilt deg litt også! Blir koselig å se dere begge to på onsdag - jeg vil gjerne høre alle (tror jeg) detaljer fra fødselen:-)

Det her er jo skikkelig spennende da. Den ene fyker på fødestuen etter den andre. Og bare vent, snart er det dere andre sin tur også! Hvis ikke møtes vi på onsdag, på Consenzo kl. 12. Får håpe det kommer noen andre med vogner også, det hadde vært koselig :)

Hei jenter!

Jeg henter opp denne tråden igjen. Hvordan står det til med dere?

Sist treff avtalte vi å prøve å treffes på Mecca til onsdag 18.11. kl. 12.

Jeg er usikker på om jeg kommer - mamma kommer inn. Men kanskje det passer med at hun drar.

Hvem andre er interessert?

Hei,

jeg regner med at det er 18.10 du mener, ikke sant?

Jeg tror jeg skal klare å kare meg ut en tur - det blir i så fall første ordentlige tur ut i verden siden jeg kom hjem fra sykehuset på torsdag. Litt skummelt egentlig- men tror jeg trenger det!! Og akkurat nå ligger lille nurket og sover utendørs - jeg sjekker omtrent hvert tiende minutt at han har det bra (ikke fryser...stressa førstegangsmamma? JA!) - men ser ut til at han stortrives. Verre da om nettene...men det kan vi jo utveksle erfaringer om på onsdag. Og skal bli godt og kjekt å se dere igjen alle sammen!! Dere som ikke har født ennå: hvil ut - for jamen trenger man overskudd! Jeg var så lei på slutten av at folk sa det til meg ...men sy føren hvor sant det er...:)

Herregud som jeg skravler - jeg ville bare si at jeg nok kommer...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...