Gå til innhold

Kan mensen komme tidligere pga stress?

Anbefalte innlegg

Jeg er vanligvis helt på dagen ift når jeg får mensen, men denne gangen kom den to dager før tiden, og var veldig svak de to første dagene. Jeg pleier å blø mye og ha mye vondt, men nå i begynnelsen var det bare såvidt litt blod og ikke vondt. Er begynt i ny jobb (den dagen "mensen" kom) og har vært litt stresset pga dette. Så lurer på om jeg fikk mensen for tidlig, og evt da om også el har forflyttet seg...?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6564282-kan-mensen-komme-tidligere-pga-stress/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mas@ander

Jeg har lært at det er rester fra forrige mens, så da skal du regne dagen igår som første dag av ny pp. Følg med på syklusen din, det er jo ikke sikkert det stemmer med deg. Skulle du ha hatt mensen på mandag? Hvor lange er dine sykluser?

Annonse

mine sykluser er 30 mellom hver mens tror jeg da hmm

skulle hatt mens på mandag for da er det 30 dager siden sist mens

men så vet jeg ikke om jeg spottet forrige periode da

så det er litt vanskelig å si jaja..dette er iallfall min 5pp og håper det klaffer denne mnd..

vet jo ikke når min fruktbare periode er heller nå da

om den er fra 15-20.10 eller 19-24.10

kan jo ikke ha sex hver dag fra 15-24 heller da....for da blir jeg sikkert ikke gravid når vi går det hver dag sååå lenge..

Jeg fikk min første mini mens som jeg kaller det etter p-pille slutt som kom etter 5 uker etter p-pille stopp. Og da spotta jeg en dag. Og fikk kun litt blødninger. Så det var nok ikke en ordenlig mens.

Men om lørdagn fikk jeg mensen, men begynte ikke å blø ordentlig før søndag morgen. Og denne gangen spotta jeg ikke. Så jeg regner vel med at syklusen nå har kommet ordentlig i gang og regner første mens dag om søndagen. Men det begynte jo om lørdagen, bare at det var blod i skjeden og ikke på bindet den dagen. Blir forvirra jeg av denne syklusen.

med min første så gikk det bare 3pp så ble jeg gravid og det etter å ha gått på p-piller i 18 år !

jeg ammet bare i 2 mnd slutta for 4 mnd siden og vi bruker ikke noe beskyttelse heller så jeg håper spiren sitter denne mnd..

har du barn fra før emblamamma - 6pp?

gutten min er 6 mnd og vi vil så gjerne ha 2 tette......

rart at det skal gå så langt tid med nr 2 *sukk* selv om 5-6 pp er jo ikke så veldig langt iforhold til de som har prøvd i 1-2 år :(

hvis jeg har regnet riktig så prøvde du å bli gravid da jenta di var 8 mnd_? stemmer det??

ønsker deg lykke til til deg også emblamamma - 6pp :o)

Annonse

5-6 pp er ikke lenge hvis vi sammeligner med de som har prøvd 1-2 år, men det føles alikevel som en evighet.

Stemmer det, vi ble prøver når snuppa var 8 mnd, det var da jeg fikk tilbake mensen. Hun var ikke interessert i å amme lenger, bare beit og dro i puppen.

jeg fikk mensen tilbake etter 2 mnd jeg !

og første gang så hadde vi bare sex i helgene pga vi bodde så langt fra hverandre så det lønner seg ikke å ha sex hver dag kanskje annen hver i våres fruktbare perioder hihi..

leste et sted i går at det bester var å ha sex 8 dagen og så annen hver dag frem til EL..kanskje vi skal prøve på det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...