Gå til innhold

Noen som har blitt gravide rett etter en SA/MA?


Gjest

Anbefalte innlegg

Og hvordan fant de ut hvor langt du var på vei?

Litt vanskelig med 'snurra' da:/

Siste mens var liksom 7 juli,men som sagt mistet jeg i sept...

Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte EL-tester og tempet og visste da dermed akkurat når jeg hadde EL og da ble det jo ikke så vanskelig å regne ut.

Det kan kanskje være en ide for deg å ta en UL for å finne ut hvor langt du er på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg hadde SA 25. mai og det løsnet ett egg samtidig, for ifølge UL jeg hadde når jeg var18+6, viste at egget ble befruktet 12 dager etterpå, den 6. juni :-)

 

Har hatt tre UL tidligere i svangerskapet også, men de satte termin ca en uke senere. Spurte om dette på siste ul og de sa at man ikke helt kan stole på målene på fosteret før uke 17-19, siden alle vokser litt ulikt.

 

Så du får nok ikke vite eksakt hvor langt du er på vei før ordinær UL, men sånn ca hvis du blir undersøkt før.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid rett etter en sa..jeg visste at jeg hadde el,da jeg fikk den.. (det var omtrent 14 dager etter sa blødningen) Og termin beregna jeg sjøl utifra unnfangelses tidspunkt;for det er jeg veldig sikker på,det er bare 4-5 dager det var mulig jeg ble gravid rent praktisk. Jeg var på ul i uke 10,(fant dem ut der altså),men den uk`en var ment som den rutinemessige til den som jeg mistet..så det var flaks jeg fikk ul. Her ville dem ikke gi meg ul,og ingen private ul her..

men termine jeg fikk hos legen ,er bare noen dager forskjell far min egen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg le gravid på p-piller, og ikke den dagen jeg hadde EL, men ettpar dager etter. Fant ikke ut at jeg var gravid før i 2 mnd men hadde ikke hatt mensen på 4 mnd. Etter at jeg fant ut at jeg var gravid dro jeg til skjekk på legen og han fastslo at jeg var 2 månder på vei og skulle ha termin 19 mars, dro på ultralyd 2 mnd etter og fikk vite at terminen var 19 mars.. Veldig bra tippet av legen. det rare med det hele er at jeg har nesten alldri brukt prevensjonsmiddel før med typen og har vert sammen i 5 år, vi anntok at en av oss var steril, men da jeg begynnt på p-piller viste det seg at jeg kunne bli det likevel. Litt moro, gleder meg kjempe masse:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid rett etter SA forrige svangerskap, jeg gikk hos gynekolog så jeg fikk mange UL, og de fastslo terminen ganske greit via disse.

Hoved UL på sykehuset mente de at jeg var i uke 21 og dermed egentlig litt sent for og fastslå 100% og den de satte var nok litt for tidlig, men det gikk greit uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...