Hoppetussa Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Er det noen som gjør det (fortsatt)? På dagen lar jeg jenta mi sovne i fanget mitt, men av og til sovner hun av å trille en tur. På kvelden etter bad og stell vet hun at hun skal sove, og sovner av seg selv i senga si. Foreløpig synes jeg det bare er koselig å la henne sove 5 minutter i armene mine før jeg legger henne i senga si, men vet jo at jeg må slutte med det en eller annen gang, for både min og hennes del. Samtidig synes jeg at det er viktig å bygge opp trygghet og tillit, så får jeg heller "ta opp kampen med uvanene" seinere. Nå er hun 2,5 mnd. gammel.
mai mammaen til to Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 vi gjør det enda..er 5 mnd...jeg har ingen problemer med det enda..men hun vil helst ha mammaen sin..syns det er kos.-..men gruer meg til å taoppkampen som du sier
petiteM's Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 Har ikke noe valg, dessverre. Her må det amming i foreldresengen til for å få ro til natten. Vesla er snart 5 mnd nå, så vi får se om det endrer seg når hun begynner med grøt om en mnds tid. Sover kun i vogna v/ trilling på dagtid. Det er så mye spennende å følge med på, at hun rett og slett ikke vil sove!
Hoppetussa Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2006 Samme her. Jeg må rett og slett bare bysse/trille henne i søvn på dagtid, så hun ikke blir overtrøtt på kvelden. Jenta mi er også veldig nysgjerrig, hun vil opp og fram! :-) Hun sover maks tre timer på dagtid - men sover til gjengjeld hele natta(av og til pupp en gang om natta).
Gøril (210406) Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 Jenta vår slet med kolikk i de 3 første mnd og da ble det ofte vi gjorde alt for å få henne til å sove. På det verste sov vi ikke mer enn 2 timer i døgnet. Nå er jenta vår 5,5mnd og vi har fått en grei kveldsrutine, men siste kveldsammingen tar jeg i senga vår og flytter jenta over til sin seng etterpå når hun ikke vil ha mer. Det er blitt en fast rutine som jeg syns er bare kos. Pappaen hjelper til med alt annet, men akkurat de min har jeg alene med snuppa vår. Har ikke tenkt så langt at jeg må slutte, men når dere sier det så burde jeg vel det.... Hun er fortsatt så lita syns jeg og det er endelig nå at ting har falt litt på plass.... så nå koser vi oss ))
Hoppetussa Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 6. oktober 2006 Så lenge en synes det bare er kos, synes ikke jeg det gjør noe. Jeg er storfornøyd med at hun ikke trenger å bysses i søvn på kvelden, men merker at jeg er litt mindre tålmodig på dagen. Tenker at det er verre med en overtrøtt baby...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #7 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har ammet og bysset i søvn. Synes det er koselig. Etterhvert som han ble eldre byttet vi ut amming med bok, smokk og sang. Du må ikke gjøre alt slik helsesøster sier, du kan velge å gjøre det du synes er best. Anbefaler å lese boka "hvorfor gråter barnet" av Mari Rysst Heilmann. Den gir litt perspektiv på alle de motstridene rådene man får.
Blomman Skrevet 6. oktober 2006 #8 Skrevet 6. oktober 2006 nesten 9 mnd og koser/bysser i søvn - eller ammer i søvn. bare kos det i grunnen. Ikke noe problem det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå