Gå til innhold

Bysse/amme babyen i søvn?


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Er det noen som gjør det (fortsatt)? På dagen lar jeg jenta mi sovne i fanget mitt, men av og til sovner hun av å trille en tur. På kvelden etter bad og stell vet hun at hun skal sove, og sovner av seg selv i senga si. Foreløpig synes jeg det bare er koselig å la henne sove 5 minutter i armene mine før jeg legger henne i senga si, men vet jo at jeg må slutte med det en eller annen gang, for både min og hennes del. Samtidig synes jeg at det er viktig å bygge opp trygghet og tillit. Nå er hun 2,5 mnd. gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er koselig, men skummel vane å gi barnet...

dulling får hun jo hele dagen..pass på å ikke gå den gale veien ;)

her har vesla begynt å lre seg at det ikke hjelper å gråte når hun har lagt seg..men etter 15 min tid med gråting går jeg inn og gir henne sutten, bare sånn at hun kan se meg, og ikke føler at jeg har forlatt henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet vårt på dagen er at hun helst ikke vil sove, hun sover maks tre timer på dagtid. Og jeg føler at det er en nødvendighet for å unngå en overtrøtt baby på kvelden... Ikke tar hun smokk heller, kun i sjeldne tilfeller, og da roer den henne ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan være at det er det som trengs..at din lille trenger den nærheten...så lenge det ikke er om kveldingen ser jeg ikke noe vanskeligheter med det...det hender jeg må ta opp min lille fordi hun trenger en ekstra klem før hun kan legge seg...

de er jo alle forskjellige..så lenge din lille legger seg våken om kveldene, så ser jeg ingen problemer med det..hun er nok bare avhengig av den nærheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier jo at babyer under seks måneder ikke kan bli bortskjemte...

Jeg slipper heldigvis å bysse/amme i søvn, men gutten min tar smokk, og finner stor trøst i den. Jeg tror at dersom hun har behov for din nærhet for å sovne, så kan du vel bare gi henne den nærheten en stund til. Hun signaliserer jo hva hun har behov for, så da kan hun nok få det. Som du skriver selv, så bygger du nok bare opp tryggheten hennes ved å gjøre det slik, tror ikke du skjemmer henne bort... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...