Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 God morgen alle! Etter sex med orgasme igår kjente jeg at livmoren var helt steinhard. Den sto liksom på spreng, kjentes det ut som... Det var ikke vondt i det hele tatt, bare kjente den godt, for å si det sånn.. Etter 10-15 min var det nede i "normal" igjen og kjentes ikke så hard. Noen som har opplevd det samme og vet hva det kommer av? Er det orgasmen som gjør det?
Love2bemom Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Hei=) Opplever det hele tiden og det skal være normalt.Det er visst livmora som øver seg=) Så lenge det går over og ikke er svært vondt er det bare å kjøre på
Bellen Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg snakket med JM forrige gang jeg var hos henne ang dette og hun skremte meg skikkelig med å forby sex resten av svangerskapet, ikke morsom beskjed å få for et nygift eketpar som da var i uke 24! Jeg ble skikkelig redd og kunne ikke la være å bekymre meg om fortidlig fødsel og andre skrekkscenarioer. Jeg sjekket litt her inne på BIM om noen hadde fått lignende beskjed, og til slutt så jeg ringte legen min for å få en "second opinion". Hun sjekket med gynekologisk på Ullevål og de sa det ikke var noe å bekymre seg over og at JM hadde overreagert. Det var ikke farlig for den lille, og det var opp til meg om jeg ville avstå fra sex eller ikke hvis jeg synes det var for ukomfortabelt. Jeg har ført at mannens sædceller inneholder hormoner som kan sette i gang en fødsel, men det er kun hvis alle andre forhold ligger til rette i livmoren for at fødselen skal starte. Vår orgasme er ikke farlig.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 ?!?? Hva slags JM er det du har??? Hun skremte meg også nå, for å si det sånn... Jeg er ikke kommet så langt, så tror (og håper) ikke det skal starte min fødsel, er bare i uke 15...!! Så det er uaktuelt for meg å leve i sølibat i 6 mnd. til så lenge det ikke er farlig for babyen..... Får håpe hun tok grundig feil!! Ellers er det ikke så gøy å gå gravid... HI
Bellen Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 Ja, jeg har begynt å lure litt på JM selv også etter dette for å si det sånn. Synes hun tok en litt for rask avgjørelse uten å sjekke grundig nok. Gubben min var med og gjett om han ble lang i maska! Stakkars gutten begynte å legge planer for påsken 2007 Ta en prat med JM eller legen din neste gang du skal til en av de, kan være interessant å høre hva de mener om det.
Love2bemom Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 Jenter, slapp av!! Det er virkelig ikke farlig så lenge man ellers ikke har ubehag, smerter el blødninger.(blødninger er forøvrig ikke uvanlig i forbindelse med sex-har hatt det selv en gang.Men skjer det skal man uansett alltid ta kontakt med sykehus) Jeg får oxo steinhard livmor når jeg går turer.Det er bare livmora som forbereder seg til fødselen.Så lenge det går over og ikke blir vondt, så er det ikke farlig.De aller fleste har vel sex under et svangerskap og de aller fleste går det helt fint med. Høres ut som ei overhysterisk JM som burde vite bedre. De skal drive med fakta informasjon ikke skremmselspropaganda!!
Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #7 Skrevet 5. oktober 2006 Steike for ei JM da.. :-) Det står artikkel på artikkel i blader osv om at hyppig sex faktisk er bevist at kan være behjelpelig mot for tidlig fødsel. Det er gjelder vel og merke med regelmessig ofte sex, og det poengteres også at har man effektive rier, ikke kynnere mot slutten skal man være litt mer forsiktig, hvis det er lenge til termin. Mannens sædceller inneholder modningsstoff ja, men etter hva legen min sier så er det de som har prøvd å ha "seg ihjel" rundt termin, hehe.. uten å lykkes. På grunn av at det er individuellt om en reagerer på dette. Det pga det er så små mengder av det i sæden. Livmorsammentrekkninger/kynnerer er vel helt normalt å ha etter sex. Jeg og får det, men jeg kan få det av andre ting også. Som å sette meg opp for raskt, kneppe litt på magen, gå fort osv.... Lurer på hvordan folka i steinalderen klarte å videreføre slekta av og til.. hehe... stakkarene mangla jo all skremselspropagandaen vi får.. kan jo ikke ha vært sundt det... :-p *fleipe*
jalli Skrevet 5. oktober 2006 #8 Skrevet 5. oktober 2006 Er ikke farlig med sex. så lenge man ikke får vondt, eller føler ubehag. Det er normalt å få hard livmor etter en orgasme.den jobber og forbereder seg til fødselen.(Man får mer blodgjennomstrømmning) Leste her inne på bim at orgasme gav barnet masasje:) var litt artig. Kos dere.Har Mor det godt har barn det godt.
fikk prins 11.01.07 Skrevet 5. oktober 2006 #9 Skrevet 5. oktober 2006 jeg opplever dette hver eneste gang jeg har orgasme....syntes det er ubehagelig..men uroer meg ikke av den grunn...i første svangerskapet mitt syntes jeg det var sååå ubehagelig at vi hadde sjeldent sex...ødelegger en del av gleden liksom...men denne gangen skjønner jeg jo at dette bare er tull... det er nå vi kan nyte sex på en litt annerledes måte...null prevansjon...økt blodgjennomstrømning i kroppen...jeg har aldri nytt sex så bra som jeg gjør nå....så stå på jenter...det er ikke farlig..................
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå