Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nokon som har nokre gode råd? Får berre ikkje sove om kveldane, og er er über-A-menneske til vanleg, kan godt legge meg klokka ti liksom. Men sidan eg kom heim frå Japan (for 6 veker sidan) har eg ikkje klart å legge meg. Det er heilt sikkert ikkje jetlag, for då ville det vore motsatt (trøtt om kvelden, vakne saikotidleg)

Er så lei av å vere trøytt om morgonen no, MÅ berre få nokre bra råd for korleis ein kan sovne... Ghh...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6563276-f%C3%A5r-ikkje-sove/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

hadde søvnproblemer selv for en stund siden.La meg hver kveld og overbeviste meg selv at NÅ MÅ JEG SOVE men det ble bare verre av det.Prøvde å drikke mye te om kveldene og bare slappe av og roe helt ned før gåturen til senga!

jeg hadde en del stress på jobben som gjorde til det.Etter 3 søvnløse netter dro jeg til legen og snakka med han om det og det hjalp! Helt fantastisk.Fikk ENDELIG sove.Fikk også sovetabletter men de tok jeg ikke.Det hjalp bare å få snakka med legen og i tillegg til at han skrev ut de tablettene gjorde til at jeg roet meg ned og tenkte at nå har jeg sovemedisin iallefall ! vips så sovnet jeg! Utrolig følelse dagen etterpå og kjenne at jeg har sovet!

Det var min erfaring..et godt råd:prøv å slappe av,drikk te og konsentrer deg skikkelig om en film eller noe på tv,da blir man som regel trøtt etterpå.

Lykke til og jeg håper du får sove i natt!

Prøv å innstille deg på at det kan ta litt tid før du sovner om kveldene. Finn ut omtrent når du har sovnet og ikke legg deg mer enn en halvtime før det. Ellers venner du kroppen til å ligge i ett par timer før den skal sove. Legg deg litt tidligere hver kveld.

Ikke se på tv, les spennende bøker eller annet som gir mange inntrykk den siste timen før du skal legge deg. Spis et par timer før du skal legge deg og les i en bok eller i et blad slik at du roer deg helt ned.

Husk at kroppen hviler selv om du ikke sover.

Jeg har brukt et triks som fungere bra noen ganger. Når jeg har lagt meg prøver jeg å innbille meg at jeg skal stå opp om en halvtime og bare kan sove litt. Da kommer morgentrettheten over meg etter en stund og jeg sovner slik som jeg alltid gjør om morgenen når mannen går på badet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...