Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Hei, hei! Jeg sitter her og har såå lyst til å bestille meg en babywatcher, men har et par spm før jeg gjør investeringen... 1. Er det begrensninger på hvor ofte man kan/bør bruke den? 2. Hvor lenge holder en sånn tube med gel?
LisaColli Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 hei! 1. det er ikke skadelig for babyen å bruke den, men alt med måte. jeg brukte min 1 kort gang om dagen i begynnelsen, og nå bruker jeg den nesten ikke lenger. er 24 uker, så kjenner spark hver dag. det sies at ultralyden lager bølger i forstervannet, og at det kan stresse fosteret. men det er ikke farlig å bruke den med måte. 2. jeg kjøpte min da jeg var 11 uker på vei, og har ikke brukt opp en tube enda. jeg kjøpte to. holder nok med en
Veslejenta-klar*for*nr*2 Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg har babywatcher fra babywatcher.no Og den er jeg storfornøyd med. den har hjulpet meg MYE spesielt de dagene jeg kjendte lite bevegelse, da var det svært betryggende å få høre hjertelyden til min lille prinsesse! Og den er helt 100% ufarlig for barnet ditt så lenge du bruker den med måte. (dvs. helst ikke mer enn 3-4 ganger i uken, og helst ikke mer enn 2-3 min hver gang) Jeg har da brukt denne slik, og på ultralyden viste det ingen skade på barnet, så alt stod fint til Så ikke vær redd for å bruke den Eneste du må tenke på er at du ikke må få panikk om du ikke finner hjertelyden sånn helt med en gang... det er ikke like lett alltid + at barnet flytter på seg hele tiden. men det blir lettere og lettere å finne den når du har brukt den noen ganger lykke til kos deg med hjertelyden til babyen din, - det gjør jeg! :-)
Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg spurte gynekologen om "tillatelse" til å skaffe meg Babywatcher siden jeg har abortert 3 ganger tidligere, og fikk beskjed om at det kunne være en god idé for meg. MEN - gynekologen advarte mot for hyppig bruk, fordi man ikke vet nok om hvilke evt skadevirkninger Babywatcheren kan ha. Man vet imidlertid at den sender ut sterkere signaler enn man får ved en vanlig ultralydundersøkelse. Så vi avtalte at bruken skulle begrenses til 1 gang pr uke. Og når jeg bruker den er det vanligvis bare sånn at jeg får hørt hjertelyden i 5 sekunder, sånn at jeg vet det er liv. Et lite tips er å sjekke www.finn.no for brukt Babywatcher. Jeg fikk tak i min til 500 kroner, og fikk den i posten etter 2 dager. Dersom du kjøper den ny er den ganske dyr og har relativt lang leveringstid. Men leter du på Finn så bør du være kjapp, for de selges fort. Lykke til!
FrkVissVass Skrevet 5. oktober 2006 #7 Skrevet 5. oktober 2006 Babywatcher er genialt spør du meg. Jeg deler en med en venninne, vi bruker den så sjeldent likevel. Kanskje med ett par ukers mellomrom nå i begynnelsen, blir vel sjeldent når vi merker spark. Ikke bli redd om du ikke finner den, og ikek overdriv bruken, det er mitt tips, og den anbefales på det sterkeste. Du kommer helt sikkert til å møte motstand fra noen mot å kjøpe den å, noen skal alltid blande seg, selv om de aldri har tatt i en slik selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå