Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 jeg har jo kjøpt noen klær allerede, sparkebukser, bodyer, teppe. sengesett. babyhåndklær, o.l. Spørsmål er om jeg burde vaske de før bruk, de er jo helt nydelige, de blir jo skrukkete om jeg vasker de. men på en annen side, burde de jo vaskes for å få vekk ev. fargerester o.l. Hva gjør dere
kokosbolle Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Alt bør vaskes, for å få bort kjemikaliene fra produksjonen som ikke er bra for babyen. Bruk tøymykner, så holder klærne seg veldig gode )
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Du bør vaske de, men kanskje du kunne vente litt så du kan nyte de skrukkefrie til det nærmer seg litt mer??? Det er sikkert mange hender som har vært borti klærne, pluss mange ulike kjemikalier som har vært brukt i fremstillingen av tøyet. Ville uten tvil vasket alt, helst på 60 grader, før min lille sårbare nyfødte kom i nærheten av tøyet... Tror ikke jeg er særlig hysterisk av meg, så holdningen er nok vanlig. Bruk helst parfymefri såpe, ekstra skylling og helst ikke skyllemiddel. Av hensyn til allergi...
Minmai Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Nye klær til baby ville jeg vasket. Klær kan være behandlet med kjemikalier for at de skal holde seg pene under transport, og hindre innsektanngrep. Jeg vasker ikke nye klær til meg selv, så jeg er ikke helt hysterisk, men jeg synes det er bedre med skrukkete klær enn hudirriterende klær til baby.
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2006 OK. jeg er jo bare i uke 28, så jeg har litt tid p¨å meg. Kommer sannsynligvis til å vaske med milo. noen måneder Men tåler de virkelig 60 grader
Tommage♀♂ Skrevet 4. oktober 2006 #6 Skrevet 4. oktober 2006 Vask det på 60 grader. Om det blir litt skrukkete så kan du stryke det=)
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 4. oktober 2006 #7 Skrevet 4. oktober 2006 Det ser du på merkelappene. De fleste klær til barn tåler 60 grader ja, ihvertfall de jeg bruker å kjøpe. Syntetiske plagg kanskje ikke, men man bruker jo helst bomull på småbebbiser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå