Gå til innhold

Oktober: Gjør jeg noe galt???


* mamma til 2 prinser*

Anbefalte innlegg

har tre uker igjen til termin,og i de siste 2 ukene har jeg hatt en del mensmurringer og vonde kynnere......føler meg fødeklar som bare det,og ønsker den lille hjertelig velkommen når som helst...Må innrømme at jeg vil ha den ut når som helst,da jeg begynner å bli "en smule" lej nå, så jeg er veldig aktiv om dagene..Men kan kan man være FOR aktiv?Så aktiv at det skader baby eller morkake på noe vis?I tilfelle hva skal til? Jeg overdriver ikke aktiviteten, idag støvsuga jeg,vaska klær,gikk litt opp og ned trapper med søppel,så en time med rask gange etterpå..kjenner det litt i ryggen,men ikke noe utåver det,kan jeg bare tjone på slik om dagene? Har gått en "hard" tur hver dag denne uka, vaska litt osv..Prøver vel å innbille meg selv at det kan få fortgang på fødselen,men jeg håper ikke jeg gjør noe som kan skape problemer for barnet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror kanskje ikke slike ting har noen bevist effekt for å sette igang fødselen, det eneste du risikerer med å gå så mye er at du sliter ut rygg/bekken/deg selv før fødselen faktisk starter... Evt at du setter igang "maserier" som ikke har noen som helst effekt på fødselen, men som også sliter deg ut! Min jordmor var hvertfall meget klar på dette! Det eneste hun visste hadde effekt i forhold til å sette igang fødselen, var sex. Er et spesielt stoff i sæden til menn som provoserer riene til å starte, så vidt man vet per i dag... Hun ville ikke hverken gi garantier for at det stemmer, eller falske forhåpninger, men forskning viser at dette kan ha noe for seg. Ellers tror jeg kanskje barnet kommer når det føler seg klar selv! Jeg venter også veeeeldig på min lille gutt!! Ha masse sex, det er jo både mer behagelig og mer gøy enn å vaske hus... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber selv på et treningssenter og det er INGENTING som tyder på at trening setter i gang fødsel fortere... Hverken for meg eller de jeg kjenner der som går gravide. Er nok mer arvelig betinget enn treningsbetinget ja. Men ikke slit deg ut, du trenger krefter til etterpå og ;) Den beste treningen du bør gjøre er bekkenbunnsøvelser & gjerne rolige tøyebevegelser for å holde kroppen smidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..får vel bare smøre meg med tålmodighet, men jeg synes det er godt å ut å gå tur,for jeg er så rastløs i kroppen for tiden,men det skader jo iallefall ikke så lenge jeg kjenner at jeg ikke sliter meg ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...