Gå til innhold

Bekymret for melkeproduksjonen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett luksusproblem, snuppa sover hele natta og hun er 3 mnd gammel. Dette har hun gjort siden hun var ca 5 uker gammel, men da fikk hun siste måltidet i 23tiden, og våknet i 6-7tiden og fikk mat igjen.

Nå får hun "kveldsmaten" ca 20.30-21 og hun sover da til 7-7.30. Men i de siste dagene har hun sovet til 8.30-9 før hun våkner, og det synes jeg er lenge. Er redd for å miste melka hvis det fortsetter slik, at produksjonen avtar. Hun får fra en pupp om gangen, og dermed kan det gå opptil nesten 15 timer før den ene puppen tømmes, hvis dere skjønner hva jeg mener.

Burde jeg bekymre meg?

Skulle ta det opp på kontroll idag på hs, men helsesøstra er sykmeldt, slik at det er uvisst når vi får ny time. Vil jo gjerne amme så lenge som mulig. (det virker som at hun får nok mat om kvelden også)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo pumpe/håndmelke deg før du legger deg og/eller tidlig morgenen. Som regel tilpasser brystene seg at det ikke ammes på natten

Går hun greit opp i vekt er det ok å sove så lenge. Skulle det vise seg å bli for lite så legg henne til i søvne evt.

lykke til - og sov godt mens du kan- det kan endre seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...