Gå til innhold

Pappas rett til fri i forbindelse med svangerskapskontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har pappaen RETT til fri fra jobb for å være med på svangerskapskontrollene? Eller er det opp til arbeidsgiveren å gi han fri?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde ikke de hadde RETT til det.. Heldigvis har min mann en så kjekk sjef at han får gjøre som han vil :) Men han liker ikke å bare ta fri, så han jobber det inn igjen...

Skrevet

Min sambo sjekket det med sin arbeidsplass, og han har iallfall ikke rett til det dessverre...

(statsansatt)

Skrevet

øøhh.. det var jammen et godt spm! Mannen min jobber i staten, men har ikke spurt om fri.. Han bare tok fri, han *he, he* Det ble kanskje ikke helt etter boka, det? Jaja.. :-)

Men hvor mye er deres vordende fedre med, da?

Skrevet

Når vi skal på ultralyd/svangerskapskontroll så er han med. Og siden jeg er diabetiker så er det ultralyd 1 gang i måneden, og 3½ time å kjøre en vei. Han får fri fra jobb, men blir trekt i lønn. Trygdekontoret betaler han 80 kr. i timen i lønn i tapt arbeidfortjeneste, så ikke så mye å skryte av det dessverre :-(

Skrevet

men er han med til legen også? har ikke tatt stilling til det enda vi.. han har vært med 1 av 2 ganger til lege + ul da. til legen var for å høre fosterlyd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...